به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، فروردین ۰۶، ۱۳۹۷

پنجمین روز اعتصاب غذای عبدالفتاح سلطانی

اعتراض خانم سلطانی به ۱۸ سال زندان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت همسرش


 اعتصاب غذای عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر٬ وارد پنجمین روز شد.

این وکیل دادگستری از ۲۹ اسفند ماه در اعتراض به « تبعیض‌ها علیه زندانیان سیاسی، مخالفت با درخواست آزادی مشروط خود از سوی مسئولان زندان، تحت‌تاثیر قرار گرفتن مقامات قضایی از سوی مأموران وزارت اطلاعات و عدم رعایت حقوق شهروندی » دست به اعتصاب غذا زده است.
عبدالفتاح سلطانی از وکلای حقوق بشر ایران شهریور ۱۳۹۰ بازداشت شد و به دلیل گرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۸ سال زندان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر این حکم به ۱۳سال حبس کاهش یافت.

با اعمال قانون تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴ حکم سیزده سال حبس تعزیری عبدالفتاح سلطانی به ده سال کاهش یافت. همچنین محرومیت وی از وکالت نیز به دو سال کاهش یافته است.
شرایط سلامت عبدالفتاح سلطانی در سال‌های زندان رو به وخامت گذاشته است؛ او طی این سالها دچار بیماری‌هایی نظیر کم‌خونی، نوسان فشار خون و بیماری حاد کولیت عصبی شده است.
مگدلینا مغربی از مقام‌های ایران خواسته به آنچه سوءاستفاده از نظام کیفری برای خاموش کردن صدای مدافعان حقوق‌بشر می‌خواند، پایان دهند.
بر پایه اعلام عفو بین‌الملل، سلطانی در شرایط بد و بدون دسترسی درست به مراقبت‌های پزشکی زندانی است و به‌رغم توصیه پزشکان، بارها با مرخصی درمانی یا اعزام او به بیمارستان مخالفت شده است.
عبدالفتاح سلطانی که هفتمین سال از محکومیت حبس ۱۰ ساله خود را در زندان اوین می‌گذارد، به بیماری‌های مختلف مبتلا شده است، اما با درخواست آزادی مشروط وی مخالفت شده و علی‌رغم گذشت چندین سال، مقامات قوه قضائیه به درخواست اعاده دادرسی وی نیز پاسخی نداده اند.
زیتون