به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۰۴، ۱۳۹۷

«عهد تميمي» ، دختر شجاع فلسطيني بازداشت شد

حرکت شجاعانه دختر ۱۶ ساله فلسطيني که نظاميان اسرائیلی را به هم ريخت

سازمان بين‌المللي دفاع از کودکان فلسطيني به تازگي گزارشي از شمار کودکان مجروح در درگيري‎هاي اخير در سرزمين‎هاي فلسطيني منتشر کرده که بر اساس آن دست‌کم 7 کودک به شدت مجروح شده و نزديک به 350 کودک نيز هدف گلوله‌هاي نظاميان اسرائیل قرار گرفته‌اند.

در همين حال رسانه‌هاي فلسطيني نيز گزارش دادند که نيرو‌هاي اسرائیل سرانجام «عهد تميمي» دختر نوجوان 16 ساله فلسطيني را شبانه بازداشت کردند که به اقدامات شجاعانه عليه اسرائیلی ها مشهور است.


نيرو‌هاي اسرائيلي پس از آن «عهد تميمي» را بازداشت کردند که در روز‌هاي اخير ويدئويي از وي در رسانه‌هاي اجتماعي منتشر شده که نشان مي‌دهد «عهد تميمي» 16 ساله شجاعانه در برابر نظامي صهيونيست ايستادگي مي‌کند و به صورت او سيلي مي‌زند.

به نوشته رسانه‌هاي فلسطيني «عهد تميمي» دختر شجاع 16 ساله فلسطيني از سال 2012 تاکنون، پاي ثابت تظاهرات ضداسرائيلي در شهر نبي صالح در کرانه باختري بوده‌ است؛ او همان دختري است که در 28 اکتبر 2012 (17 آبان 91) با حمله به سرباز رژيم اسرائیل مانع از دستگيري برادرش شد.


در 17 آبان 91 سرباز اسرائیلی تلاش مي‌کرد تا محمد التميمي 12 ساله، برادر عهد تميمي را بازداشت کند که او به همراه مادر و خاله‌اش با سرباز اسراييلي درگير شده و در نهايت باعث آزادي محمد مي‌شوند. اين تصوير در آن زمان بازتاب گسترده‌اي در رسانه هاي جهان پيدا کرد.

خبرگزاري ميزان 

سازمان ملل نسبت به ادامه بازداشت کودک فلسطینی در اسراییل ابراز نگرانی کرد