به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۱۳، ۱۳۹۷

عجیب‌وغریب‌ترین شغل دنیا

هفته‌نامه تایم در تازه‌ترین شماره‌اش مقاله‌ای با عنوان «ملانیا ترامپ عجیب‌وغریب‌ترین شغل دنیا را از نو تعریف می‌کند» منتشر کرده و به حاشیه‌های سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ پرداخته است. 

مالی بال، نویسنده این مقاله، با اشاره به اینکه بیانیه بانوی اول آمریکا علیه روش شوهرش، بعد از آن برنامه سفر به مرز مکزیک با ایالات متحده و سپس ماجرای نوشته‌های روی ژاکت ملانیا همه فکر خود او بوده است، شخصیت مرموز او را مورد توجه قرار داده. 

به نوشته این هفته‌نامه آمریکایی، ملانیا ترامپ «خود یک مهاجر بود که در آمریکا به دنبال زندگی بهتر می‌گشت و ازاین‌رو سیاست‌های دولت برای جداکردن کودکان از والدین مهاجر، او را به خشم و موضع‌گیری واداشت، اما پیام او چنان غیرقابل‌انکار بود که فقط به رازورمزها دامن زد».ملانیا بعد از انتشار بیانیه بی‌سابقه‌اش، بدون مشورت با شوهرش در روز 21 ژوئن (31 خرداد) به مرکزی در مکالن، تگزاس رفت که در آن کودکان بدون همراهی والدین نگهداری می‌شدند. 

هنگامی که در مسیر بازگشت می‌خواست سوار هواپیما شود، این جمله پشت ژاکت او جلب توجه کرد: 

«من واقعا اهمیتی نمی‌دهم. آیا شما اهمیت می‌دهید؟»

به نوشته تایمز؛ «هر بانوی اول بار مسئولیت یکی از عجیب‌وغریب‌ترین شغل‌های دنیا را برعهده دارد. این شغلی است که نه حقوق و دستمزدی دارد و نه دستور کار ثابتی، اما مقدار زیادی قدرت ستاره‌ای، انواع و اقسام انتظارات و دائم زیر ذره‌بین‌بودن را به دنبال دارد. بیشتر افرادی که در سال‌های اخیر کاخ سفید را اشغال کرده‌اند، از همسرشان به‌عنوان یک نماد حمایت خانوادگی استفاده کرده‌اند...، اما ملانیا چنین وضعی ندارد و به همین دلیل است که ژاکت به نشانه‌ای برای گمانه‌زنی تبدیل شده است. او نیز مانند دیگر زنانی است که با مردان مشکل‌ساز کنار می‌آیند- از هیلاری کلینتون گرفته تا دستیار هاروی واینستاین – طوری که نمی‌توانیم بااطمینان بگوییم که آیا او قربانی است یا همدست. سکوت او نیز فقط رمزوراز را عمیق‌تر می‌کند».

شرق