به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۱۱، ۱۳۹۷

معرفی کتاب نامه های مخفی X برای A ، نوشته ی نسرین پرواز

نسرین پرواز، فعال سیاسی، زندانی سیاسی دهه‌ی ۶۰ در ایران و فعال حقوق زنان و کارگران در تهران زاده شد. او به دلیل فعالیت‌هایش علیه نظام سیاسی حاکم در دهه‌ی ۶۰ به زندان افتاد و پس از دریافت حکم اعدام که در نهایت به ۱۰ سال حبس قطعی منتهی شد، توانست پس از ۸ سال تجربه‌ی زندان سرانجام در سال ۱۹۹۰ از زندان جمهوری اسلامی آزاد شود. 


پس از آزادی از زندان، به دلیل این که او لحظه‌ای از نقد و فعالیت سیاسی پا پس نکشید، بار دیگر خود را در گیر و دار تعقیب نیروهای امنیتی و پلیس یافت. بسیاری از رفقا و دوستان او دستگیر شدند تا این که سرانجام نسرین متوجه شد دیگر نمی‌تواند در ایران بماند. در آن زمان او ایران را به مقصد انگلستان ترک کرد و در سال ۱۹۹۳ درخواست پناهندگی داد. درخواست پناهندگی او ظرف یک سال مورد تأیید قرار گرفت و از آن زمان ساکن لندن می‌باشد.
 کتاب جدید خانم نسرین پرواز به نام «نامه های مخفی X برای A» منتشر شد. این کتاب می تواند برای نسلی که بیرون از ایران بزرگ شده، جالب باشد.
این کتاب رمانی است در رابطه با کمیته مشترک ضد خرابکاری در تهران که جمهوری اسلامی بیست سال از آن برای شکنجه مخالفانش استفاده کرد. 
حالا نامش موزه عبرت است و در آن همه وسایل شکنجه را می توانید ببینید. رژیم مدعی است که هرگز از آن استفاده نکرده و تنها رژیم شاه از این زندان برای شکنجه آزادیخواهان استفاده کرده است! در حالی که نسرین پرواز یکی از هزاران نفری می باشد  که در آنجا شکنجه شده است. 
او ۶ ماه اول دستگیری اش را از پائیز سال  ۱۳۶۱ تا بهار سال ۱۳۶۲ در این بازداشتگاه به سر برده است. حالا  این بازداشتگاه «موزه عبرت» نامیده می شود. و جوانان را به آنجا می برند که ببینند و بدانند اگر علیه رژیم به پا خیزند چه بر سرشان خواهد آمد. ولی خواهیم دید که مردم عبرت نمی گیرند.!
احترام آزادی 
رونمایی کتاب در لندن در روز   ۱۷  جولای، از ساعت ۳۰ : ۶  تا ۸ بعد از ظهر در آدرس زیر می باشد:
The book launch for my novel, 'The Secret Letters from X to A', is on Tuesday 17th July, at 6.30pm, at the Owl Bookshop 207-209 Kentish Town Rd London NW5 2JU

لینک خرید کتاب: