به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۰۱، ۱۳۹۹

عادل عساکره به ۹ سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – عادل عساکره، معلم اهل شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای عساکره اردیبهشت ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت وقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عادل عساکره، معلم اهل شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این حکم که توسط دادگاه انقلاب شهرستان شادگان صادر و ابلاغ شده است، عادل عساکره از بابت اتهاماتی ازجمله “تشویش اذهان عمومی، توهین به رهبری و مقامات و اقدام علیه امنیت کشور” به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
آقای عساکره در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

بازداشت و اتهامات وی در ارتباط با مطالب منتشر شده در فضای مجازی در مورد بودجه حوزه علمیه و مراکز وابسته به آن و همچنین بردن نام مسئولین کشور بدون استفاده از القاب رایج بوده است. گفته می‌شود که شاکی آقای عساکره دفتر حمایت قضایی ایثارگران این شهرستان است.

عادل عساکره (عموری)، ۳۳ ساله، فرزند حسن، متاهل و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تاریخ است. آقای عساکره به تدریس در مدارس روستای صفحه از توابع شهرستان شادگان مشغول است.