به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۰۶، ۱۳۹۹

نور و صدای مهیب در شرق تهران؛

 وزارت دفاع: انفجار مخزن گاز در پارچین بوده است
گزارش ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از شنیده شدن صدای انفجار و ظاهر شدن نوری شدید در شرق تهران است که از زمین نشات می‌گیرد و تا ارتفاع بالا آسمان را روشن کرده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که این صدا مربوط به انفجار یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین بوده و تلفاتی نداشته است.

سرتیپ داود عبدی، گفت: "یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین منفجر شد که این انفجار توسط عوامل آتش‌نشانی و اطفاء حریق کنترل و مهار شد و به لطف خدا هیچ تلفاتی نیز به همراه نداشته است."

او اضافه کرد که نیروهای این وزارت به محل رفته و "در حال بررسی دقیق‌تر موضوع هستند."

مجتمع نظامی پارچین که به اعتقاد سازمان های امنیتی غربی بیش از ده سال پیش محل انجام آزمایش هایی در ارتباط با انفجار بمب اتمی بوده در این ناحیه قرار دارد. ایران ادعای چنین آزمایش هایی در پارچین را رد کرده است.

در پاییز سال ۱۳۹۳ انفجار یا آتش سوزی‌ ظاهرا بزرگی در این منطقه روی داد که وزارت دفاع ایران فقط آن را "آتش سوزی در یک مرکز مواد منفجره" توصیف کرد بدون آنجا جزییات بیشتری ارائه کند.

سحام نیوز در آن زمان به نقل از منابعی گزارش داد که "انفجاری مهیب مناطق اطراف سایت نظامی پارچین در شرق تهران را به لرزه در آورده است. شدت انفجار به حدی بوده که شیشه‌های ساختمان‌های اطراف این مرکز نظامی فروریخته و نور انفجار تا کیلومتر‌ها قابل مشاهده بوده است."

بیشتر بخوانید: 'انفجاری' که معمای مجتمع نظامی پارچین را پیچیده‌تر کرد

در ویدئوها و عکس هایی که در مورد حادثه تازه پنجشنبه شب در توییتر منتشر شده نوری از پشت یک زمین مرتفع که کم و زیاد می شود قابل مشاهده است.

یکی از ویدئوها از شهرک پردیس گرفته شده و کسی که آن را به اشتراک گذاشته می‌گوید که صدای انفجاری هم شنیده شده است.

به گزارش خبرگزاری های ایران کمی پیشتر حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران، ضمن تأیید خبر شنیده شدن صدای انفجار و مشاهده نور در آسمان تهران، گفت که "موضوع توسط نیروی انتظامی در حال بررسی است."

خبرگزاری مهر هم نوشت: "بامداد جمعه هم زمان با شنیده شدن صدای مهیب در شرق تهران، نور بزرگ نارنجی در آسمان دیده شد."
بی بی سی