به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۹

استقبال گسترده مردم آلمان از اپلیکیشن هشدارکرونا

 ۳۰ ساعت پس از انتشار این اپلیکیشن، مردم آلمان شش و نیم میلیون نسخه از آن را پیاده و نصب کرده‌اند.
نرم افزار ردیابی آلودگان به ویروس کرونا از روز سه شنبه در آلمان در دسترس همگان قرار گرفت. این ردیاب که «کرونا اپ» نامگذاری شده، به سفارش وزارت بهداری آلمان تهیه شده و روی تلفن های هوشمند به سادگی قابل پیاده کردن است. استفاده از این نرم افزار رایگان و داوطلبانه است. به کمک کرونا آپ، تلفن همراه هنگام نزدیک شدن صاحب آن به یک فرد آلوده به ویروس کرونا هشدار می دهد.

بر سر استفاده از نرم افزار کرونا آپ مدت ها در آلمان بحث بود. در محافل سیاسی گروهی با کاربست آن مخالفت می ورزیدند، زیرا بر این عقیده بودند که اطلاعات شخصی کاربران در اختیار مراکز مختلف قرار می گیرد و به این ترتیب قانون حفاظت از اطلاعات شخصی در آلمان نقض می شود. در مقابل طرفداران کرونا آپ و از همه بیشتر "ینس اسپاهن " وزیر بهداری آلمان در دفاع از آن می گفتند که با کاربست نرم افزار جدید زنجیره ابتلای به ویروس کرونا در سراسر آلمان شکسته می شود.

مبتلایان چگونه ردیابی می شوند؟

کرونا آپ که راهنمای پیاده کردن آن روی تلفن های هوشمند به صورت گسترده در رسانه های اصلی آلمان منتشر شده، درواقع سیستمی است که به طور مستقیم به بنیاد رابرت کخ آلمان متصل است. به محض آن که صاحب یک تلفن همراه به فرد مبتلا به ویروس کرونا نزدیک شود، این آپ آلودگی طرف مقابل را تشخیص می دهد و اطلاعات هر دو طرف را به بنیاد کخ منتقل می کند. بلافاصله نزدیک ترین مرکز مبارزه با کرونا نیز در جریان قرار می گیرد و برای انتقال فرد بیمار و انجام تست کرونا در شخصی که با وی تماس داشته اقدام می کند.

آلمان در زمینه مبارزه با بیماری کرونا در مقایسه با سایر کشورهای اروپائی موفق بوده است. در اواخر آوریل امسال از هر صد هزار شهروند آلمان بیش از پنج تن در هر هفته به ویروس کرونا مبتلا می شدند. اما در یک هفته اخیر این رقم به دو و نیم درصد در هر صد هزار نفر کاهش یافت.

امید به کاهش سریع تر بیماری
با استفاده از کرونا آپ امید می رود که موارد آلودگی به ویروس کرونا با سرعت بیشتری در آلمان کاهش یابد. دارندگان گوشی های هوشمند مجهز به سیستم آندریود مثل سامسونگ، کونیا، موتورولا، هوآوای و گوگل می توانند این آپ را از "گوگل پلی استور" و صاحبان آیفون از "اپل آپ استور" پیاده کنند. امکان پیاده کردن کرونا آپ از " آپ گالری هوآوی" هم قرار است در اختیار خریداران گوشی های هوشمند جدید هوآوی قرار گیرد.

اشپیگل آنلاین، سایت آنلاین و بسیاری دیگر از رسانه های سراسری آلمان لینک هائی را منتشر کرده اند که کاربران می توانند از طریق مراجعه به آن ها ساده ترین و سریع ترین روش پیاده کردن کرونا آپ را بیابند.