به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، دی ۱۲، ۱۳۹۹

پدر نخست وزیر بریتانیا: منتظر دریافت پاسپورت فرانسوی هستم

«من همیشه یک اروپایی خواهم بود»
 
استنلی جانسون، پدر نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که برای حفظ رابطه خود با اتحادیه اروپا در دوران پسابرکسیت، وارد روند قانونی درخواست پاسپورت کشور فرانسه شده است. استنلی جانسون، عضو سابق پارلمان اروپا که به رفراندوم برکسیت در ۲۰۱۶ رای منفی داده ، به رادیو آرتی‌ال گفت که بخاطر پیوندهای قوی خانوادگی با فرانسه تصمیم گرفته شهروند فرانسه شود.

آقای جانسون که ۸۰ سال سن دارد در این گفتگو که به زبان فرانسه انجام داده، تصریح کرد:«در واقع من فرانسوی هستم چون نه تنها مادرم متولد فرانسه بوده بلکه مادر بزرگ و جد مادریم نیز فرانسوی بودند. بنابراین باز پس‌گیری هویت سابقم من را خوشحال می‌کند.»

او با تاکید بر اهمیت حفظ رابطه با اتحادیه اروپا افزود:«من همیشه یک اروپایی خواهم بود و به مردم بریتانیا نیز نمی‌توان گفت که دیگر اروپایی نیستند.»

همسر استنلی جانسون نیز متولد منطقه ورسای است و تابعیت فرانسوی دارد.راشل جانسون، خواهر نخست وزیر بریتانیا نیز پیشتر از تصمیم اولیه پدرش در ماه مارس ۲۰۲۰ ابراز خرسندی کرده و گفته بود:««خبر خوبی است. به این ترتیب من هم می‌توانم فرانسوی شوم.»

یورونیوز