به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۲۷، ۱۴۰۰

دکترای افتخاری تاجیکستان برای ابراهیم رئیسی

ابراهیم رئیسی دکترای افتخاری دانشگاه ملی تاجیکستان را دریافت می‌کند
 به گزارش خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، ابراهیم رئیسی در سفر خود به تاجیکستان از دانشگاه ملی این کشور دکترای افتخاری - به گفتۀ تاجیک‌ها "دکترای فخری" - دریافت کرد. او همچنین به عضویت افتخاری هیئت علمی این دانشگاه درآمد.

روز جمعه ۲۶ شهریور، رئیس جمهوری اسلامی که برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به دوشنبه، پایتخت تاجیکستان رفته، از "دستاوردهای علمی دانشگاه ملی" این کشور بازدید کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری می‌نویسد: "در این مراسم، دکترای افتخاری دانشگاه ملی تاجیکستان در میان تشویق‌های دانشجویان و اساتید دانشگاه به رئیس جمهور کشورمان اهدا، و وی به عنوان عضو افتخاری هیئت علمی این دانشگاه انتخاب شد".

علاوه بر مدرک دکترا، "لباس رسمی" نیز به وی اعطا گردید. رئیسی در این مراسم بعد از تشکر از مسئولان تاجیک گفت: "البته جایگاه طلبگی و حوزوی برای من افتخار بزرگی است... عنوان طلبگی من به همه عناوین می‌چربد".

بنا بر توضیحات سایت رسمی ریاست جمهوری اسلامی، دانشگاه ملی تاجیکستان "بزرگترین و معتبرترین دانشگاه این کشور است و در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند".

از وقتی که محسن مهرعلیزاده، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری، در مناظرۀ تلویزیونی گفت که ابراهیم رئیسی فقط شش کلاس تحصیلات کلاسیک دارد، مسئلۀ فقدان تحصیلات عالی وی به یکی از موضوعات دائمی نقد و شوخی تبدیل شده است.

رادیو بین المللی فرانسه