به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۰۵، ۱۴۰۰

پیام احمد مسعود به مردم ایران؛ آزادگی شما قابل ستایش است

رهبر مقاومت افغانستان: خرم آن روز کزین منزل ویران بروم ..

ایران پرس نیوز - احمد مسعود، بامداد شنبه به یک برنامه لایو اینستاگرامی گفته دهها گروه تروریستی ذیل جریان افراطی طالبان فعال شده اند.

او از گروههای تروریستی چون القاعده، که همراه طالبان شده و علیه مردم و مقاومت افغانستان، می جنگند، نام برد.

مسعود گفت که این گروههای تروریستی که وارد افغانستان شده اند، مشغول سربازگیری هستند.

مسعود در این گفتگو از حمایت های مردم ایران، اقشار مختلف جامعه ایرانی، از ملت و مقاومت افغانستان تشکر کرد. وی همچنین، خرسندی خود را از خبرسانی گروههای مردمی در ایران ابراز داشت

پسر احمد شاه مسعود به علایق خود درباره دوران کودکی در ایران و برنامه "آسمان شب" اشاره کرده و گفت: آرزو داشت ستاره شناس می شد اما حالا شرایط کشور او را به اینجا رسانده است.

رهبر مقاومت افغانستان در پایان به علاقه خود درباره شعر حافظ پرداخت و بخشی از شعر معروف "خرم آن روز کزین منزل ویران بروم ..." را به یاد پدرش بازخوانی کرد. .

غزل شماره ۳۵۹ حافظ: خرم آن روز کز این منزل ویران بروم

غزل شماره ۳۵۹ حافظ در زمان تبعید شاعر به شهر یزد سروده شده و از مفاد ابیات مشهود است که آرزوی خلاص شدن از منزل ویران یعنی زندان سکندر را دارد. حافظ می‌گوید خوشا آن روزی که از این خانه ویرانه به سمت دیار خودم بروم ...طرفداران نگاه عرفانی منزل ویران را به این دنیا تفسیر کرده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایران پرس نیوز

تعبیر و تفسیر این غزل در فال حافظ شما

احساس غم و تنهایی بر وجودت سایه افکنده است و می‌خواهی تغییری در وضعیت زندگی خویش بدهی. اگر می‌خواهی به مقصود و مراد دلت برسی از سرزنش‌ها و حرف‌های دیگران دلگیر و ناراحت مشو. تو می‌دانی که هدفت ارزش این همه سختی را دارد پس با قدرت به تلاشت ادامه بده. دقت و تعمق بیشتری داشته باش. بیهوده ناامید و مأیوس نباش و با اندک ناملایمتی هراسان نشو. اگر برخی از اطرافیانت به تو انرژی منفی می‌دهند، از آنها دوری گزین و به دوستان مثبت و دلسوز بپیوند.

***

فایل کامل مصاحبه محمدحسین جعفریان با احمد مسعود/ طالبان تمام میراث پدرم را نابود کرده اما صدبار دیگر این اتفاق بیفتد همین تصمیم را می‌گیرم