به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۰۶، ۱۴۰۰

پهپادهای ناشناس مواضع نیروهای حکومت ایران در شرق سوریه را بمباران کردند

 رویترز به نقل از شاهدان عینی و منابع نظامی نوشت که در سحرگاه امروز سه شنبه ٢٨ سپتامبر پهپادهای ناشناس یک پایگاه شبه نظامیان وابسته به حکومت ایران را در استان دیرالزور در شرق سوریه بمباران کردند. رویترز تصریح می‌کند که این پایگاه در نزدیکی مرز سوریه با عراق واقع شده است که در آن جمهوری اسلامی طی یک سال گذشته حضور نظامی خود را گسترش داده است.

بمباران‌های دیشب در جنوب شهر "المیادین" در نزدیکی فرات صورت گرفت که به پایگاه اصلی شماری از گروه‌های شبه نظامی شیعه عراقی تبدیل شده است پس از آن که گروه داعش ناگزیر از ترک این منطقه شد.

رویترز تصریح می‌کند که شبه نظامیان شیعه در این منطقه به حال آماده‌باش درآمده‌اند و ساکنان محلی از وقوع انفجارهای متعدد و رفت و آمد آمبولانس‌ها در محل بمباران خبر داده‌اند. یکی از ساکنان محلی با ارسال پیامک به رویترز نوشت که در پی بمباران‌های دیشب، شبه نظامیان شیعه سراسیمه و نگران از عابران و خودروها می‌خواستند که مرکز شهر و خیابان‌های اصلی اطراف آن را ترک کنند.

اسرائیل منظماً مواضع نیروهای وابسته به حکومت ایران را در سوریه به ویژه در شمال-غرب المیادین در استان دیرالزور و جنوب-شرق بوکمال در مرز عراق بمباران می‌کند.  منطقۀ بوکمال مهمترین قرارگاه نظامی حکومت ایران است که این کشور را از طریق عراق و سوریه به مدیترانه جهت انتقال سلاح و تجهیزات نظامی به گروه‌های شبه نظامی و نیابتی تهران در خاورمیانه، وصل می‌کند.   

رادیو بین المللی فرانسه