به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، شهریور ۲۳، ۱۴۰۰

پیرانشهر؛ مرگ پر ابهام یاسر منگوری در بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی

خبرگزاری هرانا – خانواده یاسر منگوری، شهروند اهل پیرانشهر روز پنج‌شنبه ۱۸ شهریورماه در پی تماس منتسب به وزارت اطلاعات، از جان باختن فرزند خود در بازداشتگاه این نهاد مطلع شدند. تاکنون از نحوه مرگ و یا تاریخ آن اطلاعاتی در اختیار خانواده گذاشته نشده است، نهاد امنیتی تاکنون از تحویل پیکر این شهروند به خانواده وی نیز خودداری کرده‌ است. آقای منگوری در تاریخ ۲۶ تیرماه توسط نیورهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۰، خانواده یاسر منگوری، شهروند اهل پیرانشهر طی یک تماس تلفنی منتسب به وزارت اطلاعات از جان باختن فرزند خود مطلع شدند.

یکی از اعضای خانواده این زندانی در گفتگو با هرانا ضمن تایید این مطلب افزود؛ تاکنون از نحوه مرگ و یا تاریخ وقوع آن اطلاعی در اختیار خانواده قرار نگرفه است، نهادهای امنیتی همچنین تاکنون از تحویل پیکر این شهروند به خانواده وی خودداری کرده‌اند.
آقای منگوری در تاریخ ۲۶ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
گفته می‌شود که خانواده او با حضور در دادستانی شهرستان پیرانشهر شکایت خود را ثبت کرده‌اند.
به گفته یکی از منابع نزدیک به خانواده این شهروند در تاریخ ۲۶ تیرماه در یک تماس تلفنی از یاسر منگوری خواسته شده بود تا در قبرستان شهر حاضر شود. این منبع در این خصوص افزود: «ممکن است همان شب با اصابت گلوله کشته شده باشد. این در حالی است که علیرغم پیگیری‌های خانواده تاکنون هیچ پاسخی به آنها در خصوص شرایط و یا محل نگهداری او داده نشده بود و پس از هر بار مراجعه فقط به انها گفته می‌شد با شما تماس می‌گیریم. تا نهایتا که پنج‌شنبه گذشته تماس گرفتند و خبر فوت او را دادند.»

یاسر منگوری، فرزند مصطفی منگوری و عایشه گل خبیده، متاهل، پدر ۳ فرزند و کارگر تراشکاری بوده است.

گفته می‌شود آقای منگوری پیشتر نیز از بابت اتهام  “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” مورد بازجویی قرار گرفته بود.