به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۱

همسر بشار اسد همزمان با کشتارها
خرید اینترنتی لوكس از خارج می کند 
سایت ویکیلیکس اطلاعات تازه ای در مورد خرید اینترنتی اسماء الاسد همسر رئیس جمهور سوریه منتشر کرده است.
بر اساس این اطلاعات اسماء اسد برای مبلمان قصر ریاست جمهوری در نزدیکی لاذقیه تنها از یک مغازه در لندن 440 هزار دلار خرید کرده است.
خرید اینترنتی همسر بشار اسد با کشتارهای گسترده و گلوله باران مناطق مختلف همراه شده است. او از فروشگاه DN Designs در " کینگر رود " در چلسی از مناطق مرفه نشین لندن و همچنین چند فروشگاه معتبر دیگر اشیاء لوکس فراوانی خریده است.
بر اساس ایمیل هایی که منصور عزام وزیر امور ریاست جمهوری با نام اختصاری MOPA ارسال کرده است، اسماء اسد در مارس گذشته برای پنج شمعدان 15 هزار دلار پرداخت کرده بود.
اسماء الاخرس که 36 سال پیش در لندن به دنیا آمده بود، برای خریدهای اینترنتی خود از ایمیل وزارت امور ریاست جمهوری استفاده می کرد و ایمیل های خود را با نام اختصاری AAA یعنی اسماء الاخرس اسد امضا می کرد.
در یکی از ایمیل های وزیر امور ریاست جمهوری اشاره شده است که کالاهایی که اسماء از سپتامبر گذشته به صورت اینترنتی خرید کرده، شامل 130 قطعه است و ارزش آن 440 هزار دلار مى باشد.
از میان این کالاهای گرانقیمت 11 قطعه مبل است که قیمت هر کدام از آنها 33 هزار دلار است. عزام منصور این نامه را همزمان با روزی ارسال کرده بود که مردم معترض به دليل حملات سنگين ارتش حكومتى به آنان، آن را "روز مسلح کردن ارتش آزاد" نام نهاده بودند.
همسر بشار اسد علاوه بر درخواست مبلمان ویژه برای دو اتاق خواب و هال و پذیرایی در طبقه همکف، همچنین یک میز ناهار خوری به قیمت 16 هزار دلار و نیز یک فرش با رنگهای قرمز و سبز برای اتاق نشیمن به قمیت 17 هزار دلار و یک رخت آويز در طبقه همکف به قیمت 5 هزار دلار سفارش کرده بود.
جالب است بدانيم كه رژيم اسد بر "ملى گرايى" و "منافع ملى" و "خودكفايى" و امثال آن تاكيد داشته است.
گفتنی است که تعداد ایمیل هایی که سایت ویکیلیکس به آنها دسترسی پیدا کرده است به 2 میلیون و 435 هزار و 899 ایمیل می رسد که از این بین 400 هزار به زبان عربی، 68 هزار به زبان فارسی و بقیه به زبان های دیگر می باشد.
بر اساس این گزارش تاریخ رد و بدل شدن این ایمیل ها از اواسط 2006 تا مارس 2012 بوده است. این ایمیل ها حاوی اطلاعاتی شخصی، عکس، تصاویر ویدیویی رد وبدل شده میان اسد و همسرش و درخواست های خرید که برخی از آنها ناشى از بوالهوسى هاى اسماء همسر بشار اسد برای خرید جواهرات گران قیمت، مبلمان دست ساز، کفش هاى ويژه و غيره را نشان می دهد.
العربیه نت