به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۱

افسر ناجا بزرگترین زمین خوار تهران
معاون دادستان تهران از جزئیات پرونده زمین خواری یک افسر نیروی انتظامی در پیچیده ترین پرونده زمین خواری پایتخت پرده برداشت.
مرتضی تورک از صدور کیفرخواست برای یک افسر نیروی انتظامی به دلیل زمین خواری در تهران خبر داد و افزود: در این پرونده تعدادی از ماموران نیروی انتظامی و وکلا دستگیر شدند.
وی افزود: در این پرونده که تحقیقات و بررسی آنها بسیار کار برد یکی از افسران نیروی انتظامی که پیش از این در قسمت پلیس فرودگاهها مشغول به کار بوده است و از این طریق توانسته به فایل اطلاعات افرادی که در دهه اول انقلاب فرار کرده اند دسترسی پیدا کند. این متهم از طریق این اطلاعات به اراضی و خانه های این افراد دسترسی پیدا کرده و از طریق کلانتریها اقدام به ایجاد پرونده های سوری کرده است.
رئیس دادسرای ویژه زمین خواری گفت: متهم با نوشتن مبایعه نامه هایی به وسیله مادر بزرگ، اقوام و پدرش مدعی مالکیت اراضی را داشته و از محاکم قضایی احکامی به نفع خود گرفته است.
وی اظهار داشت: بر اساس استعلام از مرکز انفورماتیک دادگستری استان تهران در یافتیم که این افسر نیروی انتظامی تاکنون 50 فقره پرونده به نام خود در شعب دادگستری به ثبت رسانده است که بیشتر پرونده ها تصاحب اراضی و املاک از سازمانهای دولتی مانند اداره مسکن و شهرسازی، شهرداری تهران، منابع طبیعی و... بوده است.
تورک افزود: در یکی از پرونده ها این متهم توانسته است شرکت آب منطقه ای تهران را محکوم کرده و از آن 2 میلیارد تومان مطالبه کند.
معاون دادستان تهران گفت: این متهم همراه با سایر همدستانش 4 ماه است که در بازداشت به سر می برند و با توجه به صدور کیفرخواست منتظر تشکیل دادگاه این زمین خوار هستیم.

زمین خواری 1400 هکتاری در شمال غرب تهران
رئیس دادسرای ویژه زمین خواری همچنین از پرونده زمین خواری دیگر در تهران خبر داد و افزود: در این پرونده متهم در اوایل انقلاب که هنوز فرمانداریها و کمیسیونها تشکیل نشده بودند توانسته است مستندات 140 هکتار زمین را با نفوذ در برخی شوراها به 1400 هکتار زمین تغییر دهد.
وی افزود: متاسفانه پس از چندین سال منایع طبیعی تهران پیگیری چندانی برای بازپس گیری اراضی نکرد تا اینکه سه سال قبل این پرونده در دستور کار دادسرا قرار گرفت و به نتایج بسیار خوبی رسیده ایم.
تورک گفت: هر چند تا کنون 170 میلیارد تومان از این اراضی فروخته شده است ولی با حکم دادگاه امیدواریم 1400 هکتار از اراضی تهران که بیشتر در شمال غرب تهران است بازپس گرفته می شود.

منبع: خبرگزاری مهر