به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۲۳، ۱۳۹۱

برادران لاریجانی خط برخورد با منتقدان خود را فعال کرده‌اند
روز دوشنبه (۱۹ تیر) نیز سایت محافظه‌کار «الف» به خاطر انتشار نظر یکی از مخاطبان خود درباره پرونده «زمین‌خواری» برادران لاریجانی فیلتر شد که این اقدام با اعتراض ۲۳ سایت محافظه‌کار مواجه شده است.
به گزارش دیگربان دور تازه برخورد قوه قضائیه با منتقدان برادران لاریجانی با فیلتر شدن سایت «الف»٬ محکومیت یک عضو بسیج دانشجویی و احضار یک فعال رسانه‌ای حزب‌الله به دادگاه آغاز شد.
خبرگزاری فارس روز یکشنبه (۱۸ تیر) از محکوم شدن امیرحسین ثابتی٬ عضو دانشجویی به ۹۱ روز «حبس» تعزیری خبر داده است.
آن‌طور که این خبرگزاری نوشته٬ حکم ثابتی در پی شکایت دادستان تهران و به اتهام «نشر اکاذیب» از سوی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه انقلاب صادر شده است.
ثابتی تیر ماه سال گذشته پس از تصویب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد در مجلس هشتم، با انتشار مطلبی انتقادی در وبلاگ خود طراحان این مصوبه و علی لاریجانی را «جاسبی‌گرا» خطاب کرده بود.
روز دوشنبه (۱۹ تیر) نیز سایت محافظه‌کار «الف» به خاطر انتشار نظر یکی از مخاطبان خود درباره پرونده «زمین‌خواری» برادران لاریجانی فیلتر شد که این اقدام با اعتراض ۲۳ سایت محافظه‌کار مواجه شده است.
احمد توکلی که مسئولیت این سایت را بر عهده دارد گفته است: «شان آقای دولت آبادی را اجل می‌دانم که بخواهم وی را با دادستان سابق تهران مقایسه کنم ولی باید بگویم که فعل ایشان همانند فعل دادستان قبلی است.»
خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه (۲۰ تیر) همچنین گزارش کرده که محمدحسن روزی‌طلب٬ یکی از فعال رسانه‌ای حزب‌الله به خاطر انتقاد از برادران لاریجانی محاکمه خواهد شد.
روزی‌طلب به این خبرگزاری گفته که «بنده بدون اینکه از آقایان لاریجانی اسم ببرم از روند برخورد با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلام همچنین فیلترینگ سایت‌های ۵۹۸ و بی‌باک انتقاد» کرده بودم.
اسفند ماه سال گذشته تعدادی از سایت‌های محافظه‌کار پس از آنکه انتقاد‌هایی متوجه برادران لاریجانی کردند فیلتر شدند که این اقدام قوه قضائیه با اعتراض‌های گسترده‌ حزب‌الله مواجه شد.
محمدحسن روزی‌طلب که یکی از منتقدان این اقدام قوه قضائیه بود قرار است ۱۱ مرداد در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت محاکمه شود.
خاطرنشان می شود قوه قضائیه به خاطر عدم رسیدگی به پرونده زمین خواری برادران لاریجانی با انتقادهای شدیدی روبرو شده است.
علی مطهری هم روز گذشته (دوشنبه ۱۹ تیر) در واکنش به این اقدام دادستانی تهران حملات تندی متوجه مقام‌های قضایی کرد و از آن‌ها خواست به پرونده محمدجواد لاریجانی هم رسیدگی کنند.
دادستانی تهران نیز شامگاه‌‌ همان روز با انتشار اطلاعیه‌ای اظهارات مطهری را از مصادیق اقدامات «مجرمانه» دانست و اعلام کرد این نماینده مجلس برای خود «مصونیت ویژه» در نظر گرفته است.

برگرفته از: سایت دیگربان