به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۰

سکه یک میلیون و 50 هزار تومان و دلار 2050 تومان شد
هزاران ایرانی در مرزهای ایران و عراق برای خرید دلار تجمع کردند   

در سکوت محض بانک مرکزی، امروز دوشنبه قیمت سکه طرح قدیم و جدید به یک میلیون و 50 هزار تومان و نرخ دلار 2050 تومان شد.
به گزارش خبرنگار مهر، قیمت سکه همچنان به رکوردزنی خود ادامه می دهد و بانک مرکزی در این وضعیت تنها نظاره گر افزایش قیمتها در بازار سکه و ارز است و تصمیمات این بانک هم تاثیری بر ادامه افزایش قیمتها نگذاشته است.
بر این اساس، نرخ هر قطعه سکه طرح قدیم و جدید از مرز 1000000 میلیون تومان عبور کردند و به یک میلیون و 50 هزار تومان رسیدند.
قیمت نیم سکه 520 هزار تومام، ربع سکه 265 هزار تومان و گرمی 125 هزار تومان شد. نرخ سکه طرح قدیم و جدید روز شنبه گذشته در پایان معاملات 900 هزار تومان، نیم سکه 450 هزار تومان، ربع سکه 230 هزار تومان و گرمی 115 هزار تومان بود.
قیمت سکه در بازار حبابی است. در عین حال، روز گذشته پیامکهایی به مردم ارسال شده بود که حاکی از افزایش نرخ سکه به بالای یک میلیون تومان بود که بانک مرکزی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.
علاوه بر افزایش نرخ سکه، قیمت طلا در بازار داخلی هم افزایش یافت به طوریکه نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در مرز 80 هزار تومان ایستاد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی هم 1669 دلار شد.
فعالان بازار ارز نرخ آزاد هر دلار را امروز 2050 تومان و هر یورو را 2600 تومان برای فروش اعلام کردند.


هزاران ایرانی برای خرید دلار به مرزهای عراق هجوم بردند

هزاران ایرانی در مرزهای مشترک ایران با عراق برای به دست آوردن دلار تجمع کرده اند.
به گزارش سایت "مشرق" به نقل از منابع عراقی، مرزهای شرقی عراق، با هجوم فزاینده ایرانی‌ها برای خرید دلار مواجه شده است.
ارزش دلار در ایران در روزهای اخیر سیر صعودی چشمگیری داشته تا جایی که تا ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه 23-1-2012 هر دلار به 2060 تومان رسید.
برپایه گزارش سایت "مشرق" صرافی‌ها و ارزفروشان شهر "کوت" در شرق عراق مدعی شده‌اند که با افزایش خرید دلار در ورودی‌های مرزی شرق این کشور مانند "زرباطیه"، "شلمچه"، "المنذریه" و "الشهابی" مواجه شده‌اند که از مهم ترین گذرگاه‌های تجاری و سیاحتی بین عراق و ایران هستند.
به اعتقاد این صرافان و ارزفروشان، افزایش خرید دلار در روزهای اخیر به دلیل افزایش مبادلات تجاری میان ایران و عراق از این گذرگاه‌های مرزی بوده و موجب افزایش مبادلات ارزی و افزایش قیمت آن (دلار) در برابر ریال ایرانی و دینار عراقی شده است.
یک منبع دولتی در وزارت دارایی عراق نیز که خواست نامش فاش نشود، گفته است که مبادلات تجاری سازمان نیافته و غیردولتی در مرزهای شرقی عراق موجب تشدید روی آوردن ایرانی‌ها به خرید دلار به بهانه‌های خرید و فروش کالا شده است.