به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۲۴، ۱۳۹۰

مقامات آمریکایی در ارتباط با تهدید بستن تنگه هرمز
 به آیت الله خامنه ای هشدار داده اند  
نیو یورک تایمز به نقل ازمنابعی که جزو مسئولین امنیتی آمریکا هستند و نخواسته اند که نامشان فاش شود خاطر نشان ساخت که کاخ سفید و دولت باراک اوباما از طریق شبکه ای محرمانه ولی به طور مستقیم با رهبر جمهوری اسلامی تماس حاصل کرده اند و به وی تذکر داده اند که در صورت بسته شدن تنگۀ هرمز توسط نیروهای نظامی ایران، ایالات متحدۀ آمریکا فورأ از خود واکنش نشان خواهد داد.

این مقامهای مسئول که نخواسته اند نامشان فاش شود، توضیحات خاصی در ارتباط با این شبکۀ محرمانه نداده اند و فقط متذکر شده اند که کاخ سفید مثل همیشه از شبکۀ معمول و همیشگی خودکه در نبود روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا سفارت سوئیس می باشد، استفاده نکرده اند.
نیو یورک تایمز در ادامه یاد آوری می کند که به دنبال تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر بستن تنگۀ هرمز در واکنش به تحریم های احتمالی نفت ایران از سوی جامعۀ جهانی، روابط میان ایران و آمریکا بسیار پر تنش تر از گذشته شده است .
در این زمینه دولت واشنگتن با تأکید بر ادامۀ حضور ناوگان های نظامی خود در آب های خلیج فارس خاطر نشان ساخت که تهدید های مقامات جمهوری اسلامی حاکی از ضعف آنهاست و نشاندهندۀ مؤثر بودن تحریم علیه برنامۀ هسته ای ایران.