به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۲۴، ۱۳۹۰

تحریمهای ایران دامن جنیفر لوپز را می گیرد؟
" اتحاد علیه ایران هسته‌ای" که یک گروه فشار آمریکایی است، تبلیغات خود علیه شرکت ایتالیایی فیات را به دلیل همکاری تجاری با ایران شدت بخشیده و از جنیفر لوپز، هنرپیشه و خواننده آمریکایی خواسته تا از بازی در فیلم‌های تبلیغاتی این شرکت خودداری کند.
این گروه که علیه ایران و برنامه هسته‌ای آن فعالیت می‌کند، می‌گوید شرکت ایوِکو، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فیات، کامیون‌هایی را به ایران می‌فروشد که از آن برای "حمل‌ونقل موشک‌های بالیستیک و اعدام‌های خشونت‌بار در ملا عام" استفاده می‌کند.
این گروه می‌گوید که شرکت فیات هم کماکان به فعالیت در بازار خودروی ایران ادامه می‌دهد و "بنا بر گزارش‌ها قصد دارد حضور خود را در ایران با باز کردن نمایندگی فروش خودروهای مازراتی افزایش دهد."
روز چهارشنبه گروه "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" در نامه‌ای خطاب به جنیفر لوپز به وضعیت " نقض حقوق بشر" و همین طور برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرده است.
در این نامه از خانم لوپز خواسته شده تا با حمایت از فعالیت‌های این گروه علیه ایران، با استفاده از موقعیت خود، شرکت فیات را مجاب کند تا "سیاست‌های غیرمسئولانه" خود را تغییر دهد.
گروه "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" از خانم لوپز خواسته در صورت ادامه دادوستد فیات با ایران، به "روابط سودآور مالی" خود با این شرکت پایان دهد.
فشار بر شرکت‌های بین‌المللی برای پایان دادن به همکاری با ایران از اهداف مشخص "گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای" است.
پیش از این هم این گروه اتهاماتی را علیه یک شرکت مخابراتی چینی به نام هواوی مطرح کرده بود و گفته بود که ایران از تاسیسات و تجهیزات این شرکت برای شنود مکالمات و ردیابی مخالفان استفاده می‌کند.
شرکت هواوی چندی پیش اعلام کرد به دلیل "موقعیت پیچیده" موجود، فعالیت‌های تجاری خود در ایران را "به صورت داوطلبانه" محدود می‌کند.
آمریکا و اتحادیه اروپا تا کنون بارها تحریم‌هایی فراتر از تحریم‌های مصوب سازمان ملل متحد علیه ایران تصویب کرده‌اند که محدودیت‌هایی را برای مبادلات شرکت‌های با ایران به وجود می‌آورد.
ایران همواره اعلام کرده که برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف از آن دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیست.