به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۹۰

آموزش نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه
توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران 
روزنامه فرانسوی فیگارو در مقاله ای به نقل از منابع مطلع از آموزش نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران خبر داده است.
ژورژ مالبرونو نویسنده این مقاله تاکید کرده است که با وجود گذشت بیش از ده ماه از آغاز اعتراض های سوریه علیه نظام بشار اسد رئیس جمهور این کشور، ایران همچنان به این نظام در سرکوب اعتراض ها یاری می رساند.
این مقاله می افزاید که کمک های ایران در حالی ادامه دارد که این کشور به خوبی می داند کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای عربی در جهت منزوی کردن تهران تلاش خواهند کرد.
در این مقاله به نقل از یک منبع آگاه آمده است که نیروهای سپاه حدود 50 تن از نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه را برای آموزش به ایران منتقل کرده اند. بنا بر این خبر، آموزش این سربازان به مدت نه ماه به طول خواهد انجامید و آن ها به خدمت یگان 101 ارتش سوریه در خواهند آمد.
یگان 101 ارتش سوریه از 15 هزار از بهترین افراد کادر نظامی سوریه تشکیل شده است که بیشتر این افراد از اقلیت علوی مذهب سوریه هستند.
ایالات متحده آمریکا بازدید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، شاخه نظامی سپاه پاسداران در خارج از ایران، که ماه گذشته از سوریه انجام گرفته را نشان گویائی کمک های نظامی ایران به رژیم بشار اسد می داند.
ژرژ مالبرونو، به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکائی نوشته است: "ما اطمینان داریم که قاسم سلیمانی، در این سفر، با مقامات بلندپایه دولت سوریه و از جمله شخص بشار اسد، رئیس جمهوری ملاقات داشته است."

تعداد کشته شدگان حوادث سوربه به 6522 تن رسید

العربیه: مخالفان رژیم سوریه روز شنبه 21 – 1 – 2012 اعلام کردند تعداد کشته شدگان اعتراضات جاری در این کشور به 6522 نفر رسیده است. این تعداد از افراد طی 309 روز از آغاز اعتراض ها در تجمع های خیابانی و درگیری با نیروهای دولتی کشته شده اند و اغلب آنها غیرنظامی هستند.
یک سایت متخصص در جمع آوری آمار کشته شدگان و مفقودان حوادث جاری در سوریه تاکید کرده است از این تعداد 305 زن و 446 کودک به دست نیروهای ارتش ، امنیتی و لباس شخصی های هوادار نظام کشته شدند.
سایت " جمع آوری مشخصات شهدای انقلاب سوریه " افزود طی این مدت بیش از 4000 نفر در سوریه مفقود شده اند.
این منبع اطلاعات خود را بر اساس مشخصات کامل قربانیان و چگونگی کشته شدن آنها و محل حادثه ثبت می کند و در برخی موارد فیلم های ویدیوئی از کشته شدگان ارائه می کند.
بر اساس این گزارش 698 نفر از نظامیانی که از شلیک به سمت مخالفان خودداری کرده بودند به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.
درحوادث جاری در سوریه همچنین چندتن از اتباع خارجی از جمله 46 فلسطینی ، 4 لبنانی ، 3 عراقی و تعداد دیگری از اتباع مصر ، ترکیه ، اردن ، سعودی و یک روزنامه نگار فرانسوی نیز کشته شده اند.
از سوی دیگر یکی از ناظران اتحادیه عرب که اخیرا به دلیل ادامه کشتار مخالفان توسط رژیم اسد و بی نتیجه بودن فعالیت ناظران ، سوریه را ترک کرده بود در گفتگو با روزنامه لوموند فرانسه تاکید کرد هنگام حضور در این کشور بارها توسط عوامل رژیم سوریه تهدید شده بود.
انور مالک از اتباع الجزایر همچنین تاکید کرد " احساس می کنم محمد الدابی رئیس کمیته ناظران از رژیم بشار اسد حمایت می کند."
او افزود : "تلفن های ما کنترل می شد. چند تن از همکاران من در اتاق های هتل دستگاه های شنود پیدا کردند."
انور مالک گفت : " یک بار عکس برهنه من را هنگامی که مشغول حمام کردن بودم به من ایمیل کردند واین بیانگر این است که آنها حتی به تصویربرداری از ما نیز می پرداختند."
وی گفت :" ناظران از امکانات لوجستیکی برخوردار نبودند. هر 10 ناظر فقط یک دوربین داشتند و اغلب آنها به وسیله تلفن های همراه خود به تصویرپردازی می پرداختند."