به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۰

حکم اعدام سعید ملک ‌پور تأیید شد
به گزارش خبرگزاری های ایران حکم اعدام سعید ملک‌پور که حکومت ایران وی را به عنوان مسئول یکی از سایت‌های مستهجن معرفی می کند پس از رفع نواقص پرونده در دیوان عالی کشور تأیید شد.
بر اساس این گزارش ها حکم اعدام سعید ملک‌پور پس از رفع نواقص مجددا در دیوان عالی کشور رسیدگی و منجر به تایید و ابرام دادنامه از ناحیه دادگاه انقلاب اسلامی شد.
سعيد ملک‌پور، در مهرماه سال ۸۷ بازداشت شد و از آن تاريخ در زندان اوين به سر می‌برد.
وی متولد خرداد ماه ١٣٥٤، فارغ التحصيل رشته مهندسی متالورژی از دانش‌گاه صنعتی شريف با سابقه کار کارشناسی در شرکت ايران خودرو، مرکز تحقيقات رازی‌ و يکی‌ از بازرسان شرکت گرما فلز بوده است. وی در سال گذشته موفق به اخذ پذيرش از دانش‌گاه ويکتوريا کانادا جهت ادامه تحصيل در مقطع کارشناسی ارشد شد.
ملک‌پور در مهرماه سال ۸۷ پس از ورود به ايران بازداشت شد. وی از سال ۲۰۰۵ ميلادی در کشور کانادا به طراحی‌وب‌سايت اشتغال داشت.
اين زندانی سياسی در رابطه با پرونده‌ی موسوم به «مضلين ۲» مربوط به جرايم اينترنتی بازداشت شد. در اواخر سال ۸۷ گزارشی توسط گروهی که خود را از اعضای سپاه پاسداران معرفی می‌کرد منتشر شد. متن اين اطلاعيه در خصوص متهمانی بود که عضو چندين «شبکه‌ی فساد اينترنتی» معرفی شده بودند.
مشابه اين برخورد در اواخر سال ۸۸ با بازداشت گسترده فعالان حقوق بشر در سراسر ايران تکرار شد. اين‌بار گزارش‌هايی با عنوان «نبرد سايبری سپاه پاسداران با گروه‌های فعال در پروژه بی‌ثبات‌سازی» و بازداشت اعضای «شبکه جنگ سايبری آمريکا» منتشر شد و رسانه‌های دولتی نيز در اين زمينه برنامه‌هايی را پخش کردند.
در اسفند ماه سال ۱۳۸۸ نامه‌ای تکان دهنده از ملک پور منتشر شد. او در این نامه شرح داده که بدون مشاهده حکم و کارت شناسایی در میدان ونک به زور بازداشت شده است و بعد از آن بلافاصله مورد شکنجه و آزار جسمی قرار گرفته است و همچنین در همان روز اول وادار شده که اوراقی را بدون خواندن امضا کند.
او گفت از زمان بازداشت به مدت ۳۲۰ روز در حبس انفرادی، بدون ملاقات و بدون دسترسی به کتاب و روزنامه به سر برده و تنها یک جلد قرآن، یک مهر و یک بطری آب در اختیار داشته است و در تمام این مدت زیر فشار و شکنجه بوده است. پدر او در آخرین روزهای اسفند ۸۷ در‌گذشت ولی حدود ۴۰ روز بعد در یک تماس تلفنی ۵ دقیقه‌ای از این امر مطلع می‌شود و بازجو پس از مشاهده ضجه و زاری او در پای تلفن به مسخره کردن او می‌پردازد و قهقهه سر می‌دهد.
او همچنین مدعی است حساب‌های کارت اعتباری و پی‌پال او مورد سو استفاده قرار گرفته‌اند و نیز بازجویان با فشار و نیز طرح این مساله که فیلم‌های مصاحبه برای دریافت بودجه پروژه گرداب است و وعده آزادی با وثیقه او را راضی به اعتراف تلویزیونی کرده‌اند و پخش این اعترافات بدون پوشش صورت و در فاصله روز سوم تا هفتم درگذشت پدرش ضربه سختی به خانواده او وارد آورده است.
او می‌گوید وقتی از من خواستند که در مقابل دوربين از خريداری يک نرم‌افزار از انگلستان و قرار دادن آن روی وب‌سايت خودم صحبت کنم و بگویم در صورت بازديد اشخاص از اين سايت، اين نرم افزار بدون آگاهی وی بر روی کامپيوتر او نصب شده و پس از آن کنترل وب کم کامپيوترش حتی زمانی که کامپيوتر خاموش است به دست من می افتد و به اين ترتيب من از طريق اينترنت از اتاق خواب افراد فيلم تهيه می‌کردم. با اين که من به بازجوها گفتم، چنين چیزی از نظر فنی امکان‌پذير نيست، آنها پاسخ دادند کاری به اين کارها نداشته باش.
سازمان های حقوق بشری ایرانی و بین المللی خواستار آزادی و توقف حکم اعدام ملکپور شده اند.