به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۲۴، ۱۳۹۰

گفت و گو با ندا شهسواری کاپیتان تیم ملی بانوان
از مسئولین تقاضا دارم حداقل یک هزارم آقایان به بانوان ارزنده ومستعد تنیس روی میز اهمیت واقعی بدهند. 
امروزه در تنیس روی میز کشور کسی نیست که با نام ندا شهسواری ملی پوش و کاپیتان مقتدر کشور آشنا نباشد.
شهسواری بازیکن ملی پوش ایران که حتی در عرصه بین المللی برای بسیاری از کشورها شناخته شده است.
ندا شهسواری سهمیه المپیک ۲۰۱۲ در لندن را کسب کرد. این برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز ایران است که یک ورزشکار زن به بازی‌های المپیک راه می‌یابد. در رقابت‌های تنیس روی میز مردان هم نوشاد عالمیان المپیکی شد
پایگاه تخصص پینگ گنگ افتخار دارد تا با این ملی پوش قهرمان کرمانشاهی ؛ مصاحبه ای اختصاصی انجام دهد. متن مصاحبه به شرح زیر تقدیم می گردد:
۱-سرکارخانم شهسواری لطفا خودتان را برایجامعه تنیس روی میز کشور بیشتر معرفی بفرمایید
اینجانب ندا شهسواری ۲۴سال سن دارم واهل کرمانشاه هستم. درحال حاضر دانشجوی رشته تربیت بدنی هستم .
۲-درصورت امکان سابقه بازی و مقامهایی راکه کسب کرده اید بیان فرمایید:
اینجانب سالهاست که بعنوان عضو ثابت تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشور فعالیت دارم.بارها و بارها توانسته ام به قهرمانی در این رشته دست پیدا کنم و تاکنون در چندین پروتور ومسابقه بین المللی نماینده جهموری اسلامی بوده ام.در آخرین رقابتهای بین الملی گرگان هم توانستم با اختلاف خیلی کمی از نفر اول به نائب قهرمانی دست پیدا کنم.
۳-چه آرزوها واهدافی را در این رشته دنبال میکنید؟
هدفم موفقیت هرچه بیشتر در این رشته است.وآرزو دارم بتوانم بالاترین رتبه و مقام را در حوزه بانوان برای کشورم بدست آورم وفاصله خود را رقیبان خارجی کمتر نمایم.
۴-وضعیت تنیس روی میز کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟
در حال حاضر وضعیت پینگ پنگ بانوان خیلی معمولی به نظر می رسد ومتاسفانه رسیدگی قابل توجهی که در شان و مرتبه بانوان کشور باشد نمیشود؛ ما در تیم ملی از داشتن یک مربی قدرتمند که بتواند تیم ملی بانوان را ارتقاء بخشد در رنج و سردرگمی اساسی بسر می بریم.اینجانب حتی در شهرخودم از داشتن یک مربی محروم هستم و فقط با خواهرم سارا مشغول به تمرین هستم.
۵-چه پیشنهادی برای بهبود و پیشرفت هرچه بیشتر این رشته جذاب پیشنهاد میکنید؟
از مسئولین خواهش میکنم بصورت عملی نه در حرف و تبلیغات به فکر بانوان ایران باشند.طبق گفته کارشناسان و کاربلدان این رشته بانوان نیازمند یک مربی خارجی برجسته بصورت تمام وقت هستند.اینکه بعضی وقتها میشنویم که با فلان مربی نتوانستیم به توافق برسیم برای ما کمی نامعقول است چون درسرتارسرجهان مربی های فراوانی وجوددارد.دوم نیازمند راه اندازی لیگ هستیم متاسفانه تا این لحظه هیچ خبری از لیگ بانوان در کشور وجود ندارد و این یعنی اینکه ورزش بانوان اهمیت ندارد و کسی نیست که به داد بانوان مظلوم کشور برسد.
۶–وضعیت فنی وقدرت مربیان بانوان ایران را چگونه میبینید؟
متاسفانه درد مربیان و بازیکنان دختر در ایران یکی است.نه تنهابه بازیکنان بصورت عملی بها داده نشده است بلکه مربیان زن هم به نوعی با مشکل ما مواجه هستند.باید بهترین امکانات و بهترین مدرسان و مربیان را برای زنان ایران استخدام کرد اما این امر تا دور دستها ممکن نیست.
۷-برای دختران خوب کشور که شما را بعنوان الگوی خود مد نظر قرار داده اند چه توصیه ای میکنید؟
من همه دختران ورزشکار کشور را دوست دارم وبرای آنان آرزوی موفقیت دارم.از ما که گذشت اما امیدوارم برای دختران بعد ازما یک برنامه ریزی منسجم و قابل قبول ارائه گردد .به همه آنان توصیه میکنم به پشتکار به تمرینات خود ادامه دهند و از حاشیه کاملا بدور باشند.دختران ایرانی بااستعداد ترین دختران هستند.
۸-بعنوان ملی پوش برجسته و کاپیتان تیم ملی ایران چه خواسته ای از مسئولین فدراسیون دارید؟
از مسئولین تقاضا دارم حداقل یک هزارم آقایان به بانوان ارزنده ومستعد تنیس روی میز اهمیت واقعی بدهند. من بعنوان نفر اول تیم ملی کشور حتی باید هزینه ایاب و ذهاب به مسابقات و تمرینات داخلی و حتی هزینه رویه و چوب و توپ تنیس روی میز را خودم بدهم.به نظر شما آیا این انصاف است؟حتی مسئولین فدراسیون از ما احوالی نمی گیرند که کجا هستیم ؛در چه وضعیتی هستیم یا اینکه مشکلی داریم یا نه؟ واقعا حرفهای بسیاری برای گفتن وجود دارداما ….
۹-درخاتمه اگر حرفی برای ما وخوانندگان سایت دارید لطفا بفرمایید:
از سایت خوب شما که باب جدیدی را دراطلاع رسانی کشور باز نموده ودردل ومشکلات واقعی را بدون حاشیه دار کردن به سمع و نظر مسئولین وجامعه تنیس روی میز کشور منتقل میکند ممنونم.
برای همه آرزوی سعادت و سربلندی دارم.