به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، شهریور ۱۳، ۱۳۹۲

«کیهان»، «کلید» روحانی را به «سوئیچ بولدوزر» تشبیه کرد

خشم شریعتمداری از برکناری صدرالدین شریعتی

"شعار «اعتدال» مثل اصلاحات به «وطن فروشی» منجر نشود."
روزنامه «کیهان» با انتقاد از برکناری صدرالدین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه طباطبایی٬ «کلید» حسن روحانی را به «سوئیچ بولدوزر» تشبیه و اظهار امیدواری کرده که شعار «اعتدال» مثل اصلاحات به «وطن فروشی» منجر نشود.
این مطالب در سرمقاله روز سه‌شنبه (۱۲ شهریور ماه) روزنامه «کیهان» به قلم حسین شریعتمداری٬ نماینده علی خامنه‌ای در این روزنامه منتشر شده است.
آقای شریعتمداری٬ صدرالدین شریعتی را «شخصیت علمی برجسته» معرفی کرده که «تلاشی بی‌وقفه» برای «گسترش دامنه علم‌آموزی و پیشرفت‌های علمی، تأکید بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و ایستادگی ایشان در مقابل فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ و روشنگری درباره آن خیانت بزرگ» کرده است.
صدرالدین شریعتی که سال‌ها ریاست دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت٬ در این دانشگاه علاوه بر جداسازی جنسیتی٬ برخوردهای توهین‌آمیزی با استادان سکولار داشت و به بهانه مسائل «اخلاقی» آن‌ها را به اجبار بازنشسته می‌کرد.
وی که به تازگی از سوی جعفر توفیقی٬ سرپرست وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری برکنار شد٬ نقش فعالی در بازنگری در سرفصل‌های علوم انسانی و محدود کردن تشکل‌های دانشجویی داشت
شریعتمداری در ادامه سرمقاله خود نوشته است: «این روز‌ها برخی از جماعت پست و مقام یافته، چنان به قلع و قمع این و آن مشغولند که باید از جناب روحانی پرسید، آن کلید کذایی که در تبلیغات ریاست جمهوری به مردم نشان دادید و بعد‌ها نیز بار‌ها به آن اشاره فرمودید، کلید حل مشکلات بود یا سوئیچ‌بولدوزر؟ چرا که کار از داس و امثال آن گذشته است.»
وی همچنین شعار «اعتدال» را «هندوانه دربسته» دانسته که «تا شکافته نشود نمی‌توان درباره محتوای آن قضاوت کرد.»
نماینده خامنه‌ای در موسسه کیهان پرسیده است: «مگر اصلاحات شعار بدی بود؟ ولی در عمل به وطن‌فروشی و خروج از حاکمیت شماری از مدعیان اصلاحات انجامید... آیا قرار است شعار اعتدال به سرنوشت شعار اصلاحات دچار شود؟»
شریعتمداری در ادامه نوشته که منظور آقای روحانی از اعتدال هر چه باشد، «برائت از فتنه‌گران اصلیترین محور آن است.»
به نوشته وی «به کارگیری اصحاب فتنه در کابینه، آنهم در پست‌های کلیدی، ضمن آنکه صداقت آقایان را در اظهارات رسماً اعلام شده آنان {وزرای پیشنهادی روحانی در جریان رای اعتماد در مجلس} با تردیدهای جدی روبرو می‌کند... این پرسش منطقی را در اذهان پدید می‌آورد که آیا آنهمه اعلام برائت از فتنه‌گران و تأکید بر اعتدال و شایسته‌سالاری فقط برای کسب رأی اعتماد از مجلس بود؟»
شریعتمداری افزوده است: «در برخی از عزل و نصب‌های دولت نوپای آقای روحانی نه فقط سمت و سویی از شایسته‌سالاری، اعتدال و مخصوصاً برائت و مرزبندی با فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ دیده نمی‌شود، بلکه این تلقی را پدید می‌آورد که گویی جماعتی از اصحاب فتنه و افراد بدسابقه و بدنام را برای حمله به شایستگان و انتقام از کسانی که در مقابل فتنه ۸۸ ایستاده بودند، سازماندهی کرده و به میدان آورده‌اند.»