به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۲

باراک اوباما خانم کندی را به عنوان سفیر آمریکا در ژاپن برگزیده است

کارولین کندی برای تأیید این سمت به سنا رفت
کارولین کندی، دختر جان اف کندی رئیس جمهوری فقید آمریکا، روز پنجشنبه در سنا حضور یافت. باراک اوباما خانم کندی را به عنوان سفیر آمریکا در ژاپن برگزیده و اگر سنا موافقت کند، وی می تواند رهسپار توکیو شود و کارش را در سمت سفیر آغاز کند.

کارولین کندی که برای پاسخگویی به  پرسش هایی  پیرامون رابطه آمریکا و ژاپن به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا فراخوانده شده بود، گفت در صورت کسب تأیید سنا، میراث سیاسی پدرش را به کشورش عرضه خواهد کرد. کندی در سخنانش به اهمیت نامزدی خود برای سفارت آمریکا در ژاپن در آستانه پنجاهمین سالگرد ریاست جمهوری پدرش نیز اشاره کرد.

کندی طی سخنان خود در سنا، به سابقه خدمتش در آموزش و پرورش نیویورک اشاره کرد و افزود که متوجه مسئولیت سنگینی که بر دوش وی نهاده شده، هست و خواهد کوشید که ارزش های سیاسی پدرش را که عمل به تعهد خدمت و کوشش برای ایجاد آمریکایی بهتر، عادلانه تر و آرام تر بوده، به عمل در آورَد. 

اگر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا صلاحیت کارولین کندی را تأیید کند، وی نخستین زنی خواهد بود که در سمت سفارت آمریکا در ژاپن خدمت می کند. گفتنی است که با توجه به اهمیت فراوان رابطه میان واشنگتن و توکیو، کسانی که بر مسند سفارت آمریکا در ژاپن نشسته اند، شخصیت های برجسته و شاخصی بوده اند.