به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۲

در حاشیه ی سفر حسن روحانی به آمریکا، مصاحبه با «ان‌بی‌سی»

کودتا علیه «امانپور»
       
 
         لبخند طبیعی یک خبرنگار در برابر قیافه موذیانهً  یک رئیس جمهور  

سنت مصاحبه با رییس‌جمهوری ایران به‌ویژه اینکه در پی انتخاباتی شگفت‌انگیز برنده صندوق آرا شده باشد، بعد از خرداد 1376 و انتخاب سیدمحمد خاتمی و با مصاحبه کریستین امانپور خبرنگارآمریکایی- ایرانی شروع شد. 

این‌بار نیز کریستین امانپور در پیام‌های توییتری خود خبر از توافق دفتر رییس‌جمهوری ایران برای انجام مصاحبه با وی در جریان سفر هیات ایرانی به نیویورک می‌دهد.

از آنجایی که اولین مصاحبه معمولا چیزی بیش از یک مصاحبه و تلاشی است برای تصویر‌سازی از رییس‌جمهوری منتخب، اهمیت فوق‌العاده سیاسی و رسانه‌ای را با خود یدک می‌کشد.

اما این‌بار این خبرنگار شبکه ان‌بی‌سی، آن کری بود که با سفر به تهران و انجام مصاحبه با حسن روحانی به‌عنوان اولین رسانه آمریکایی به‌نوعی رودستی به خبرنگار ایرانی‌تبار شبکه سی‌ان‌ان می‌زند.

در واقع در حالی که کریستین امانپور در انتظار هیات ایرانی برای ورود به نیویورک و انجام مصاحبه بوده است، آن کری مصاحبه را در تهران به‌پایان می‌رساند.

آن‌کری با حضور در برنامه آندار میچل شبکه NBC توضیحاتی در خصوص مصاحبه با روحانی ارایه داد. 
کری گفت: مصاحبه درخصوص مسایل مختلف بود و نسبت به گفت‌وگویی که با احمدی‌نژاد داشتم، بسیار متفاوت بود. وی افزود: روحانی گزافه‌گویی نداشت و بیشتر لحن آشتی‌جویانه داشت. 

خبرنگار شبکه NBC اضافه کرد: روشن بود که روحانی و تیمش، سفر او به نیویورک و حضور در سازمان ملل را فرصتی بزرگ برای بهبود روابط با غرب می‌بینند.

اندرا میچل اقدام آن کری در مصاحبه با روحانی را کودتایی علیه امانپور دانست. 


این ویدئو صرفاً جنبهً اطلاع رسانی دارد و به معنی تاًئید آن نیست