به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مهر ۰۶، ۱۳۹۲

بازگشت حسن روحانی به ایران

استقبال مخالف و موافق از روحانی: لنگه کفش و "متشکریم"
قبل از رسیدن حسن روحانی به تهران، دفتر وی اعلام کرد که "در راستای پرهیز از ایجاد زحمت برای شهروندان و ایجاد اخلال در برنامه‌های کاری در روز آغازین هفته، برنامه‌ای از سوی این دفتر برای استقبال مردمی" از رئیس جمهور پیش بینی نشده است.

با این حال به نوشتۀ خبرگزاری مهر، در فرودگاه مهرآباد حسن روحانی با استقبال جمعی از "جوانان حامی مواضع هیات ایرانی در نیویورک مواجه شد که برای ورود او حلقه انسانی تشکیل دادند و گوسفند قربانی کردند".
همین خبرگزاری شرح می‌دهد که روحانی که در اتوموبیل روباز حرکت می‌کرد، در محوطۀ فرودگاه با گروهی از مخالفان برخورد کرد که مشغول نماز خواندن بودند و هنگامی که رئیس جمهوری از کنار آنان عبور می‌کند، آنان "ناگهان با ایستادن جلوی ماشین رئیس جمهور مانع از حرکت شدند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند".
به نوشتۀ خبرگزاری مهر "در این هنگام یکی از مخالفان، کفش خود را به سمت خودرو روحانی پرتاب کرد که به کسی اصابت نکرد".
طبق همین گزارش "در حالی که مخالفان مانع عبور ماشین رئیس جمهور شدند نیروی انتظامی تلاش کرد راه را برای عبور رئیس جمهور باز کند و در این میان چندین نفر جلوی ماشین به زمین خوردند اما حادثه ای پیش نیامد".
برخی سایت‌های ایرانی نیز از حضور صد نفر از بسیجی‌های مخالف مذاکره با آمریکا در فرودگاه خبر دادند.
آنان با شعارهایی از قبیل "نرمش قهرمانانه به معنای عبور از خط قرمز نیست"، "از چه زمانی دیگر خون جوانان ما از دستان ننگین آمریکا نمی چکد" و "هدف از مذاکره با آمریکا یک کار تبلیغاتی است" در فرودگاه حاضر بودند.
در مقابل، طرفداران روحانی هم با شعارهایی مثل "روحانی روحانی تشکر تشکر"، "هاشمی زنده باد روحانی پاینده باد"، از رئیس جمهوری استقبال کردند.
مشاور رسانه‌های رئیس جمهور، محمدرضا صادق با اشاره به این نوع استقبال  گفته است:  "این خوب است و نشان‌دهنده آزادی است".



حمله اعضای بسیج دانشجویی به خودروی حسن روحانی


گروهی از اعضای بسیج دانشگاه‌های «امیرکبیر»، «تهران»، «صنعتی شریف» و اعضای «جنبش عدالتخواه دانشجویی» و «طلاب» با تجمع در فرودگاه مهر‌آباد تهران ضمن سر دادن شعار‌هایی به خودروی حسن روحانی حمله کردند.
این افراد به شدت از گفتگوی تلفنی حسن روحانی با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خشمگین هستند.