به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۲

گونتر گراس:

فيس‌بوك چيز مزخرفي است
«گونتر گراس»، شاعر آلماني برنده نوبل ادبيات معتقد است فيس‌بوك يك شبكه‌ اجتماعي «چرند» است. «گونتر گراس»، شاعر سرشناس آلماني كه هر از چند گاهي با اظهارات جنجالي خود تيتر روزنامه‌هاي بين‌المللي مي‌شود، اين‌بار درباره شبكه‌ اجتماعي فيس‌بوك سخن گفته و آن را «مزخرف و چرند» خوانده است. خالق رمان «طبل حلبي» در گفت‌وگو با وب‌سايت آلماني «لوكال» گفت: متعجبم چرا بيشتر مردم پس از رسوايي سازمان امنيت ملي امريكا، هنوز از فيس‌بوك استفاده مي‌كنند؟ اين شاعر آلماني كه طي سال گذشته چندين‌بار با اشعار و مصاحبه‌هاي خود سياست‌هاي رژيم اشغالگر قدس را مورد تهاجم قرار داد، در ادامه گفت: تعجب مي‌كنم چرا ميليون‌ها نفر با دانستن چنين اطلاعاتي از فيس‌بوك فاصله نمي‌گيرند و مي‌گويند مي‌خواهيم در آن عضو باشيم. فيس‌بوك تماما مزخرف است. برجسته‌ترين نويسنده معاصر آلمان با وجود داشتن هشت فرزند و 16 نوه عضو فيس‌بوك نيست و در اين باره مي‌گويد: وقتي يكي از آنها به من مي‌گويد در فيس‌بوك است، من ملاحظات خاص خودم را دارم... مي‌گويم كسي كه 500 دوست دارد، هيچ دوستي ندارد. از نظر من تجربيات مجازي اصلا جايگزين تعاملات در زندگي واقعي نمي‌شوند.