به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۹۲

امیدواری ۵ هزار معلم ممنوع‌التدریس

برای بازگشت به کلاس‌های درس
روزنامه بهار : معلمان ممنوع‌التدریس که تعدادشان در کل کشور به پنج‌هزارنفر می‌رسد و در تهران به بالای صد نفر  با تغییر دولت امید دارند به کلاس‌های درس برگردند؛ آن‌ها می‌گویند این خواسته‌شان را از طریق نماینده‌های تشکل‌های صنفی معلمان به گوش علی‌اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش رسانده‌اند و امیدوارند حالا او برایشان کاری بکند.

محمود بهشتی، سخنگوی کانون صنفی معلمان یکی از معلمانی است که بعد از تجمع‌های اعتراضی مقابل مجلس در سال 85 بازداشت و بعد از آن هم بازنشسته پیش از موعد شد. او در گفت‌وگو با «بهار» جریان بازنشسته شدنش را این‌طور تعریف می‌کند: «در سال 85 و بعد از تجمعات روبه‌روی مجلس تعداد زیادی از معلمان و فعالان صنفی برای ادامه تدریس دچار مشکل شدند. تعدادی از آن‌ها اخراج، تعدادی انفصال از خدمت و تعدادی هم از شهری به شهر دیگر فرستاده شدند. من هم یکی از معلمانی بودم که بعد از آزاد شدن از زندان در سال 85 و در حالی که در آستانه اخراج بودم با 25 سال سابقه کار، خودم را بازنشسته پیش از موعد کردم.»
او می‌گوید که در سال‌های گذشته این هیات تخلفات اداری بوده که با احضار معلمان، آن‌ها را از ادامه تدریس منع کرده است: ‌«اعضای این هیات در تهران و شهرهای دیگر به همکاران ما می‌گفتند از آیین‌نامه‌های شغلی تخلف کرده‌اند؛ مثلا به آن‌ها می‌گفتند که شما معلمان را به کم‌کاری دعوت کرده‌اید یا در دفتر معلمان حرف‌های غیرمجاز زده‌اید و به این دلایل برای آن‌ها پرونده‌هایی را تشکیل می‌داد. این موضوع باعث شد تعداد زیادی از نیروهای کارآمد اخراج یا منتقل شوند و نتوانند به خدمت‌شان در آموزش‌وپرورش ادامه دهند.»
بهشتی حالا و در آستانه بازگشایی مدارس از علی‌اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش می‌خواهد کمیته حقیقت‌یابی را در این‌باره تشکیل دهد و در این کمیته پرونده‌های معلمان ممنوع‌التدریس دوباره بررسی و برای افرادی که به ناحق دچار این مشکل شده‌اند، اعاده حیثیت شود.