به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۰۸، ۱۳۹۲

تماس تلفنی آیت الله صانعی با تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شده:

فضای امروز حاصل رنج هایی است که امثال شما متحمل شدید
آیت الله العظمی صانعی در تماس های تلفنی جداگانه ای با محسن امین زاده، میرطاهر موسوی، فیض الله عرب سرخی، سیدعلیرضا بهشتی شیرازی و نسرین ستوده ضمن ابراز خشنودی از آزادی و مرخصی این زندانیان سیاسی، ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر زمینه رفع حصر از مهدی کروبی، میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی فراهم شود.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صانعی، این مرجع تقلید مقیم قم در تماس های خود خاطرنشان کرده است: ما همیشه به یاد شماها بوده ایم و صدماتی که شما در راه اسلام و مردم خورده اید نزد خداوند مأجور است و در تاریخ ماندگار، ملت ایران و همه انسان های وارسته نیز قدردان زحمات امثال شما بوده و هستند.
آیت‌الله صانعی همچنین گفته است: امروز فضای بوجود آمده حاصل رنج ها و صدماتی است که امثال شماها متحمل شده و می شوند و امیدوارم هرچه سریعتر زمینه رفع حصر جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای کروبی و سلالة السادات جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و همسر مکرمه شان و آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی با افتخار و عزت فراهم گردد.
بر اساس این گزارش، زندانیان آزاد شده نیز ضمن ابراز خشنودی از تماس آیت الله صانعی و ابراز محبت ایشان نسبت به خانواده های آنان در طول مدت زندان تشکر کردند.
در روزهای پایانی تابستان سال جاری کلمه خبر داده بود که فیض الله عرب سرخی، محسن امین زاده، میرطاهر موسوی، علی خدابخش و نسرین ستوده، نادر بابایى، محمدعلی ولایتی و حسین زرینی، مهسا امرآبادی، محبوبه کرمی، مریم جلیلی، میترا رحمتی، فرح واضحان، ژیلا مکوندی و کفایت ملک محمدی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین آزاد شدند.
پس از ماه ها امید و انتظار برای استقرار تدبیر و اعتدال، در حالی تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شدند که اخبار و گزارش ها حاکی از آزادی تعداد بیشتری از زندان های اوین و رجایی شهر است. و مسئولان قضایی و امنیتی سخنانی از آزادی ۸۰ زندانی سیاسی داده اند.
زندانیان سیاسی ای که بنا بر قانون با گذراندن یک سوم از دوران حبس مشمول قانون آزادی مشروط بوده اند، اما تا امروز تقریبا هیچ یک از زندانیان سیاسی سبز نتوانسته بودند از این حق خود استفاده کرده و با گذراندن بخشی از حکم خود آزاد شوند.
اینک با آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین که مشمول قانون آزادی مشروط می شوند، امید آن می رود که حرکت ها در جهت آزادی باقی زندانیان سیاسی، رفع حصرها و محدودیت ها از رهبران جنبش سبز و تشکیل دادگاه های تجدید نظر و صدور احکام منصفانه پیش رود.
کلمه