به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۲

انتقاد شدید خبرگزاری فارس از دیدار مهناز افشار با نسرین ستوده

آزاد شدند ...
مهناز افشار: «بغلشان کردم، به زن بودنم افتخار کردم، چرا که کسی را در آغوش گرفتم که ایستاد و محکم از باورش و انسانیت دفاع کرد و مادر و البته همسری دلسوز بود...» 

روز جمعه ۲۹ شهریور، خبرگزاری "فارس" رسانه نیمه‌رسمی و نزدیک به محافل امنیتی ایران، گزارشی در انتقاد از دیدار مهناز افشار با نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق‌بشر منتشر کرد. نسرین ستوده روز ۲۷ شهریور ، پس از سه سال از زندان اوین آزاد شد.
فارس از "ملاقات مهناز افشار با محکوم فتنه ۸۸" نوشته و این دیدار را "سیاسی‌کاری عده معدودی از سینماگران" خوانده است.
فارس این دیدار را به هیات مدیره خانه سینما ربط داده و می‌نویسد: «مهناز افشار از جمله بازیگران عضو خانه سینماست که سیاسی‌کاری هیات مدیره و برخی اعضای آن، اعتراضات زیادی را برانگیخت و سبب هزینه های بسیاری برای یک صنف هنری شد.»
نوشته منتسب به مهناز افشار در فیسبوک
«آزاد شدند ... آزادی واقعی. تلفنی از یک دوست عزیز که میگه: میای بریم خونشون؟! و بهش گفتم خیلی دوست دارم اما خسته هستند، خلوت خانواده‌شون را بهم می‌ریزیم. گفت چون خوب نمیشناسیشون اینطور فکر می‌کنی! آقای خندان همسر پر مهرشون با جان و دل از دوستان استقبال می‌کنند. قبول فردا می‌ریم ... طبق قرار قبلی آماده رفتن شدیم ... گل و شیرینی گرفتیم و رفتیم. رسیدیم ... در ساختمان باز شد و خانمی خوشرو در مقابل در بود. مهراوه خندان. نیمای شیطون هم دوان دوان آمد و یک بوسه ... آقای خندان با رویی باز و خوش‌آمدگویی ... اندکی بعد بانویی ظریف آمد .. می‌خندید .. "نسرین ستوده" بود. احساسات اون لحظه توصیش متعلق به خود اون لحظه است و نمیشه بیان کرد.»
در ادامه این مطلب آمده است: «بغلشان کردم، به زن بودنم افتخار کردم، چرا که کسی را در آغوش گرفتم که ایستاد و محکم از باورش و انسانیت دفاع کرد و مادر و البته همسری دلسوز بود. حرف زدیم .. نگاهش می‌کردم ... لاغر شده بود .. اما می‌خندید. آن هم واقعی، شعار نمی‌داد، تظاهر نمی‌کرد، بلکه بکر و ساده از واقعیت می‌گفت ... بهشون گفتم مردم و همکارام چقدر نگران ایشون و هم بندی‌هاشون بودند. او شاد بود اما آرزوش، حرفش و خواستش آزادی باقی دوستان بود. او به واقع ستودنیست. آرزوی همه ما این است؛ همه بیایند ... شما آمدی پس بقیه دوستان هم خواهند آمد و ایران خوشرنگ‌تر از همیشه می‌شود و می‌خواهیم با رنگ‌های زیبای ایران، جهان را نقاشی کنیم .. خدارو شکر می‌کنم برای بودن و ماندن ...»