به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۲۹، ۱۳۹۳

اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان

وضعیت روحی سهیلا جورکش بعد از انجام  ۲۰ عمل جراحی نامناسب است
سهیلا جورکش
 پدر سهیلا جورکش، یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان می‌گوید بعد از انجام بیش از ۲۰ عمل جراحی بر روی چشم و بدن دخترش، هنوز لباس‌های مخصوص سوختگی که دو هفته قبل از سوی پزشکان تجویز شده بود، به او تحویل داده نشده است.
به گزارش هرانا به نقل از تقاطع، ناصر جورکش، با اشاره به «اثرات جانبی عمل‌های صورت‌گرفته» روی سهیلا در هفته‌های گذشته، از افت فشار او در روز دوشنبه (۲۴ آذر-۱۵ دسامبر) خبر داد و گفت که دخترش «نزدیک بود به کما برود اما با تلاش تیم پزشکی اکنون وضعیت بهتری دارد».
آقای جورکش با بیان این‌که «در حال حاضر اعصاب سهیلا به هم ریخته و نگران وضعیت چشمانش است» افزود: «تاکنون ۸ مرتبه چشمان سهیلا توسط پزشکان جراحی شده است و عمل رگ‌رسانی به چشم چپ او موفقیت‌آمیز بوده اما باید تا ۶ ماه دیگر چشمانش بسته باشد تا نتیجه نهایی عمل مشخص شود.»
او هم‌چنین با اشاره به انجام «۱۴ عمل گراف به خاطر سوختگی‌های بدن» بر روی دخترش خاطرنشان کرد که «لباس سوختگی که دو هفته قبل از سوی پزشکان بیمارستان دکتر چمران تجویز شد» و باید «به مدت یک سال توسط سهیلا جهت بهبود سوختگی‌هایش پوشیده شود» هنوز به وی تحویل داده نشده است و «هم‌اکنون از کرم‌های آ. د (AD) برای بهبود زخم‌های حاصل از سوختگی استفاده می‌شود».
پدر سهیلا جورکش با اشاره به پیشنهادهای کشور‌ها و اشخاص مختلف برای اعزام دخترش به خارج از کشور خاطرنشان کرد که با توجه به «قول‌های مساعد»، حسن قاضی‌زاده هاشمی، «وزیر بهداشت»، هنوز اقدامی در این خصوص نکرده و امیدوار است «اگر نیاز به اعزام به خارج از کشور است زود‌تر به آن‌ها اطلاع دهند».
به گفتهٔ وی، این موضوع در حال حاضر به دغدغهٔ اصلی دخترش سهیلا تبدیل شده است.
ناصر جورکش در بخش دیگری از این گفتگو از بی‌اطلاعی خود از روند شناسایی عامل اسیدپاشی بر روی دخترش و دیگر قربانیان خبر داد و گفت: «هیچ‌گونه اطلاعاتی از جانب هیچ دستگاه و نهادی به ما ارائه نشده است و در بی‌خبری کامل به سر می‌بریم.»
سهیلا جورکش، غروب نهم مهرماه در محدودهٔ «میدان بزرگمهر» اصفهان در حالی که در اتومبیل خود نشسته بود و با مادرش تلفنی صحبت می‌کرد، مورد حملهٔ اسیدپاشی قرار گرفت.
مقامات امنیتی و انتظامی ایران با گذشت بیش از دو ماه و نیم از این حادثه و دست‌کم سه مورد اسیدپاشی دیگر در اصفهان می‌گویند که به دلیل فقدان دوربین‌های مداربسته در محل حادثه و نیز ناتوانی قربانیان در شناسایی عامل یا عاملان اسیدپاشی، نتوانسته‌اند مظنون اصلی را شناسایی و بازداشت کنند.
در یکی از آخرین اظهارنظر‌ها در این خصوص، حسین ذوالفقاری، «معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی» صبح روز شنبه (۲۲ آذر-۱۳ دسامبر) در حاشیهٔ یک نشست خبری گفت که برای پیدا کردن عامل اسیدپاشی‌های اصفهان، ۱۹۱ هزار نفر از «کسانی که مشکل روانی داشته، ‌در معرض طلاق بوده‌اند یا حتی موتورسواران مشکی‌پوش» مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
وی هم‌چنین با تاکید بر این‌که «در حال حاضر نمی‌تواند بگوید این پرونده چه زمانی به نتیجه می‌رسد» افزود: «یکی از مشکلات ما در این پرونده این است که قربانیان ممکن است یک فردی را شناسایی کنند، اما بعداً نظر خود را عوض کنند.»
این در حالی است که پدر سهیلا جورکش، پیش از این در گفتگویی با هفته‌نامه «تماشاگران امروز»، فاش کرده بود که حمله به دخترش و یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی، به فاصلهٔ یک هفته، در عصر روز چهارشنبه، بین ساعت ۶ تا ۷ انجام گرفته و عوامل اسیدپاشی دو نفر موتورسوار بوده‌اند که توسط یک خودروی «پیکان سفیدرنگ» همراهی و مراقبت می‌شدند.
خبرگزاری هرانا