به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۱۵، ۱۳۹۳

آتنا دائمی فعال مدنی و فعال حقوق کودکان کار، همچنان در سلول انفرادی به سر می‌برد.

آتنا دائمی

آتنا دائمی، فعال مدنی و فعال حقوق کودکان کار که در تاریخ  ۱۹ مهر بازداشت شد در شرایط بد روحی و جسمی به سر می‌برد.
آتنا دائمی ۲۶ ساله از جمله فعالان مدنی و فعالان حقوق کودکان کار در تهران بود که در گروه حمایت از کودکان کوبانی، شنگال و غزه حضور فعالی داشت.
وی همچنین در کمپین حمایت از کوبانی و تجمع اعتراضی در مقابل سفارت ترکیه در تهران شرکت داشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طبق آخرین گزارش از آتنا دائمی فعال مدنی و فعال حقوق کودکان کار، بعد از گذشت حدود 2 ماه همچنان در سلول انفرادی بند 2 الف سپاه بسر می‌برد.
به گفته منبع موثقی این فعال مدنی در شرایط بد جسمی و روحی به سر می‌برد، همچنین در آخرین تماس خود آتنا اعلام کرده در صورت بلاتکلیفی دست به اعتصاب غذا دست خواهد زد.

در چند ماه اخیر ماموران امنیتی و نیروهای اطلاعاتی تهران در چندین نوبت، اقدام به بازداشت گسترده فعالان حقوق کودکان کار و فعالان مدنی از جمله آرش صادقی، آتنا فرقدانی، سعید شیرزاد، غنچه قوامی، ئاسو رستمی و امید علی‌شناس کرده بودند.

منبع دیگری در رابطه با دلیل احتمالی بازداشت این فعال مدنی به خودنویس گفت: «نیروهای امنیتی در بازداشت‌های اخیر و در طول پیگیری‌های خانواده این بازداشتی‌ها اشاره‌ای به مرتبط بودن آنها با گروه‌های مخالف نظام در خارج از کشور داشته‌اند و احتمال دارد آتنا دائمی نیز به دلیل حضور و همراهی در تجمع‌ها و اقدامات گروهی، به ظن ارتباط با بیگانگان دستگیر شده باشد.»