به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، دی ۱۰، ۱۳۹۳

هشدار نظامیان و مقام‌های قضایی به موافقان رفع حصر:

 مسئولیت اعدام موسوی و کروبی با شماست
محافظه‌کاران تندرو می‌گویند اگر میرحسین موسوی و مهدی کروبی رفع حصر شوند٬ بی‌تردید اعدام خواهند شد و موافقان لغو حصر بهتر است این موضوع را پیگیری نکنند.
محمدباقر ذوالقدر٬ معاون راهبردی قوه قضائیه خطاب به کسانی که خواستار لغو حصر هستند گفته رفع حصر به معنای آزادی نخواهد بود٬ بلکه شروعی برای محاکمه و اعدام موسوی و کروبی است.
محمدرضا نقدی٬ فرمانده سازمان بسیج هم گفته کسانی که از رفع حصر «دم» می‌زنند با دست خود «سران فتنه» را به سوی چوبه دار می‌برند.
نقدی افزوده اگر قرار باشد موسوی و کروبی رفع حصر شوند باید محاکمه شوند که حکم آنها اعدام خواهد بود و مقصر اعدام این افراد هم کسانی هستند که دم از رفع حصر زده‌اند.
صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه نیز گفته این قوه در زمان مناسب «سران فتنه» را بدون هیچ «خوفی» محاکمه خواهد کرد.
روز گذشته نیز مرتضی آقاتهرانی٬ دبیرکل «جبهه پایداری» اظهار کرده بود حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی باید تعهد کتبی بدهند در صورت صدور حکم اعدام آن‌ها از سوی دادگاه٬ کشور را به هم نریزند.
محافظه‌کاران تندرو می‌گویند ادامه حصر موسوی و کروبی اقدامی «تامینی» و تصمیمی برای ممانعت از «فتنه جدید» آنها بود و اگر رفع حصر شوند نیز حکم قطعی آنها اعدام است.
علی خامنه‌ای نیز در سخنرانی خود در نماز جمعه سال ۸۴ مسئولیت خون‌های ریخته‌شده را به عهده افرادی دانسته بود که مردم را به خیابان‌ها دعوت می‌کنند.

منبع: دیگربان