به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۲۶، ۱۳۹۳

سخنرانی پرحاشیه حسین شریعتمداری در دانشگاه تهران

یکی از شعارها:  « تیشه تویی، تبر تویی، خائن فتنه‌گر تویی»
حسین شریعتمداری امروز در همایش ۱۸۱۱ روز مطالبه، در دانشگاه تهران با پاسخ دانشجویان به سالها اتهام پراکنی و خبرسازی دروغ رودررو شد. تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران امروز شاهد اعتراضات و فریادهای دانشجویانی بود که ÷س از پنج سال، دیگر نمی خواستند ادعاهای دروغ بشنوند و سکوت کنند.

سخنان مدیرمسوول روزنامه کیهان که مملو از اتهام زنی به موسوی، خاتمی، هاشمی و روحانی بود، با اعتراض گسترده دانشجویان حاضر در سالن مواجه شد. به طوری که بارها و بارها شعار «کیهان، اسرائیل پیوندتان مبارک» در فضای تالار شیخ انصاری پیچید.
دانشجویان نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «امید بذر هویت ماست»، «دلواپس کسی هستیم که خط قرمزش رای ما بود» ، «دروغ ممنوع» و … پایبندی خود را به راه سبز امید و اعتراضشان را به حضور نماینده امپراتوری دروغ در دانشگاه نشان دادند.
نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان بارها از رو کردن اسنادی علیه سبزها و دلسوزان نظام سخن گفت، اما حتی یک سند به دانشجویان ارائه نداد و صرفا ادعاهای قبلی خود را درباره دیدار خاتمی با سوروس، پول گرفتن اصلاح طلبان از عربستان، وابستگی سبزها به بیگانگان و … را تکرار کرد.
او این بار لبته ادعای جدیدی را نیز مطرح کرد: درخواست سران جنبش از بیگانگان برای تحریم ایران!! ادعایی که نسبت به تمام دروغ های پنج سال گذشته، جدیدتر و البته عجیب تر به نظر می رسد.
توهین مدیرمسئول کیهان به رئیس جمهوری
شریعتمداری همچنین در بخشی از سخنانش با توهین مستقیم و بی شرمانه به رییس جمهوری، خطاب به دانشجویان معترض گفت: «شما نماینده اصلی خودتان رای نداشت و گفتید روحانی رحم اجاره ای ماست. موسسه ی رویان باز است، بروید از آن استفاده کنید چرا از آقای روحانی استفاده می کنید؟!»
اما هنگامی که شریعتمداری شروع به تکرار ادعاهای دروغین خود در مورد رهبران محصور جنبش سبز کرد صدای اعتراض ها بالاتر رفت. مدیرمسئول روزنامه کیهان در ابتدای سخنان خود گفت: برخی از اسنادی که امروز می‌خواهم به آن اشاره کنم نشان می‌دهد که سران فتنه دست به وطن فروشی زدند. من این اسناد را برای یکی از عوامل فتنه فرستادم. آن‌ها به من گفتند که اجازه نمی‌دهیم این اسناد منتشر شود.
اتهام به هاشمی و روحانی
مدیر مسئول کیهان در مقابل دانشجویانی که خطاب به او شعار «خائن فتنه‌گر توئی، تیشه تویی، تبر تویی» سر دادند، گفت: در راه که می‌آمدم یکی از دوستان با من صحبت می‌کرد و به موضوع فساد مالی اعتراضی داشت. من می خواهم اینجا عرض کنم که آیا شما فتنه‌گران می‌توانید آدرس یک مفسد اقتصادی را بدهید که در کنار شما نبوده است. مگر شما نبودید که مفسد ۳ هزار میلیاردتومانی را نابغه، کارآفرین و شایسته تقدیر می دانستید. مگر شهرام جزایری به روزنامه‌های زنجیره‌ای پول نداده بود. مگر بابک زنجانی کارش را در زمان بابک نوربخش شروع نکرد؟ مگر بابک زنجانی با آقای هاشمی و روحانی عکس یادگاری ندارد؟ پتروپارس را چه کسانی راه انداختند؟
به گزارش ایسنا، او با وجود اعتراضات شدید دانشجویان با بیان اینکه بزودی اسناد سران فتنه در قالب یک کتاب منتشر می‌شود، گفت: اسناد نشان می‌دهد که حتی تحریم‌ها را سران فتنه به امریکا پیشنهاد کردند، به سران فتنه می‌گویم که اگر حزب الله نبود الان بایستی چکمه نتانیاهو را واکس می‌زدید.
او خطاب به دانشجویانی که مخالف روی سن آمدنش بودند و شعار «دروغگو حیاکن، دانشگاه رو رها کن» سرمی‌دادند، گفت: یک نمونه از این عوامل فتنه شما هستید. دانشجویان دیگری شعار دادند: «موسوی زنده‌باد، کروبی پاینده باد»
ادعای ارتباط جنبش سبز با تکفیری ها
شریعتمداری در سخنانی متناقض و عجیب گفت: حصر ۲ تن از سران فتنه به خاطر این بود که آن‌ها قصد داشتند طرح تکفیری در سوریه را اینجا پیاده کنند و من اسنادش را دارم. در این هنگام برخی از دانشجویان بار دیگر شعار «دروغگو حیا کن دانشگاه را رها کن» را سردادند.
اما او خطاب به دانشجویان معترض ادامه داد: به آن‌هایی که شما را فرستادند بگویید محال است بتوانیم مانع از افشای اسناد وطن‌ فروشی شما شویم. حال اگر واقعا از انتشار این اسناد نگران نیستید اجازه دهید من اندکی از این بسیارها را فاش کنم.
تعدادی دانشجوی موافق با این سخنان شعار «حاج حسین افشا کن» را سردادند و مدیرمسئول کیهان ادامه داد: این اسناد نشان می‌دهد که حتی تحریم‌ها را سران فتنه به آمریکا پیشنهاد می‌کنند. اسناد را که نمی‌توانید جابجا کنید.
در این هنگام دانشجویان معترض به هوکردن پرداختند و شریعتمداری نیز گفت: ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.
در این هنگام دانشجویان شعار «مرگ بر اسرائیل» را سردادند و برخی نیز خروج شریعتمداری از سالن به عنوان منبع آشوب را خواستار شدند. با این حال شریعتمداری ادامه داد: یک شب قبل از انتخابات سال ۸۸ آقای مایکل لوین در مصاحبه با خبرنگار نیویورک تایمز می‌گوید فردا در ایران انتخابات نخواهد بود، بلکه یک انقلاب رنگی کلید می‌خورد.
دانشجویان معترض به حضور شریعتمداری در دانشگاه تهران شعار «مرگ بر اسلام طالبانی» را سردادند و مدیرمسئول کیهان گفت: وقتی من شما را خطاب قرار می‌دهم درواقع منظورم فتنه‌گران است نه شما دانشجویانی که احیانا فریب خورده‌اید. من به شما بگویم که حیف است مثل سال ۸۸ برای آن‌ها زحمت می‌کشیدند و آخر آن‌ها بگویند جنبش دانشجویی حرف مفت است.
واکنش دانشجویان از سخنان شریعتمداری شعار «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» بود. همین دانشجویان شعار دادند: «رای ما یک کلام، نخست وزیر امام»
شریعتمداری خطاب به دانشجویان: سران فتنه ژنرال‌های بی‌سرباز هستند/ آنها شما را فرستاده‌اند
معترضان هم چنان با شعار «آشوبگر برو بیرون» و شریعتمداری ‌گفت: سران فتنه با جمیع‌شان که ژنرال‌های بی سرباز هستند اصلا در حد و اندازه‌ای نیستند که دشمن جمهوری اسلامی باشند، این‌ها خیلی کوچک‌تر از این حرف‌ها هستند.
برخی دانشجویان شعار «یا حسین، میرحسین» را سردادند و مدیرمسئول کیهان در واکنش به این شعار گفت: برای این‌که شعار «یا حسین، میرحسین» شما واقعیت داشته باشد باید بگویید صدام حسین، البته باز هم می‌گویم که منظور ما سران فتنه است و البته در حالی که جمهوری اسلامی نقش اول را در تمام تحولات خاورمیانه بازی می‌کند، این‌ها چه کسی هستند که بخواهند دشمن جمهوری اسلامی باشند.
دانشجویان معترض شعار «مرگ بر دروغگو» سردادند و مدیرمسئول کیهان به آن‌ها گفت: درخواست من از آن‌هایی که مخالف بنده هستند، این است که نگویید مرگ بر دروغگو، چرا برای سران فتنه آرزوی مرگ می‌کنید این‌ها باید محاکمه شوند، مگر می‌خواهند اسناد را به گور ببرند. مگر جرات دارند که بگویند ما وطن فروش نیستیم.
مخالفان و حامیان این سخنرانی در واکنش به اظهارات مطرح شده با یکدیگر درگیر شدند، اما شریعتمداری بی توجه به این موضوع گفت: من از دوستان تشکر می‌کنم که سروصدا می‌کنند اگر سروصدا نمی‌کردید، من باید سخنان خود را کوتاه‌تر می‌کردم، اما سروصدای شما باعث می‌شود که من کپسولی ۳۰ تا ۴۰ تا از این اسناد را افشا کنم. شما از آن‌هایی حمایت می‌کنید که با مایکل لوین جلسات مخفیانه داشتند. اگر این موضوع را انکار می‌کنید اسنادی که من دارم را به آن‌ها بدهید یا نه به سایت خود او مراجعه کنید.
مدیرمسئول کیهان در واکنش به شعار «بسیجی واقعی همت بود وباکری» هم گفت:‌من به برخی خانواده‌های همت و باکری این مطلب را گفتم که من با آن‌ها بیشتر از شما بودم. آن‌ها دشمن آمریکا بودند واین‌طور نبود که در روز مقابله با استکبار به نفع آمریکا و در روز قدس به نفع اسرائیل شعار دهند. در همین فتنه‌ها و آشوب های خیابانی اگر حزب‌الله کف خیابان نبود همه‌تان را خورده بودند.
وی خطاب به دانشجویان معترض گفت: در بزنگاه‌های رزمی شعار بزمی ندهید. البته روی سخن من با آقایانی است که در آن پشت سر پنهان شدند و شما را اینجا فرستاده‌اند. آن‌ها هر وقت ببینند شرایط مناسب است تا به نظام ضربه بزنند با طالبان ائتلاف می‌کنند.
برخی دانشجویان از این سخن به خشم آمدند و بار دیگر شعار «کیهان ، اسرائیل پیوندتان مبارک» را سردادند و مدیرمسئول کیهان به آن‌ها گفت: این شعار را اولین بار روزنامه انگلیسی گاردین مطرح کرده بود. شما تا به حال دیده‌اید که جاهایی مثل بی بی سی از انقلابیون تعریف کند، اما چپ و راست برای شما تشتک می‌پرانند.
دانشجویان خطاب به شریعتمداری: وجدان نداری، شریعت نداری
مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به دانشجویانی که هم‌چنان شاهد خروج وی از دانشگاه بودند، گفت: من بچه تهرانم. گم نمی‌شوم. آن‌هایی که با مینی‌بوس اینجا پیاده شدند، مواظب باشند که هنگام برگشتن گم نشوند. البته من وقتی می‌بینم برادرم دچار فریب شده است دلم برایش می‌سوزد. برای شما هم دلم واقعا می‌سوزد شما را دزدیده‌اند و شما به کسی که این کار را کرده علاقه بیشتری دارید وگرنه شما بچه‌های این مرز و بوم هستید.
دانشجویان معترض خطاب به شریعتمداری گفتند: وجدان نداری، شریعت نداری.
مدیرمسئول کیهان به این جمله واکنش نشان داد و گفت: هر چه می‌خواهید بگویید من پوست کلفت هستم و از خود دفاع نمی‌کنم، حیف است حتی یک دقیقه از وقتی را که می‌شود صرف روشنگری درباره نظام کرد صرف حمایت از خودم کنم.
«میرحسین دوستت داریم» شعار دیگر دانشجویان بود.
مدیر مسوول روزنامه کیهان در ادامه با بیان این‌که « ۹ دی ایستگاه آخر فتنه بود ،‌ فتنه‌ای که با حضور چند ده میلیونی مردم ناکام ماند» تصریح کرد: اگر شما می‌توانید حضور چند ده میلیونی مردم را انکار کنید می‌توانید ادعای سلامت رهبرانتان را هم داشته باشید آن‌ها چرا در انتخابات‌های بعدی شرکت کردند.
دانشجوی معترض: نگران انقلابی هستیم که شما مصادره می کنید
در این بین یکی از دانشجویان معترض در سالن به روی سن رفت و خطاب به شریعتمداری گفت: ما نگران انقلابی هستیم که شما و امثال شما آن را مصادره به مطلوب می‌کنید، ما نگران کسی هستیم که می‌گفت میزان رای ملت است. شما با علامت حجتیه تیشه به ریشه انقلاب و آرمان‌ها زده‌اید…..
مدیر مسئول کیهان در پاسخ به این سخنان با تکرار ادعاهای عجیب خود گفت: این به صورت مستند وجود دارد که نتانیاهو به صراحت گفته است که بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران است. شما علاوه بر اسلام با جمهوریت نظام هم مخالفید. همچنین باید بگویم اصلی ترین ویژگی انجمن حجتیه مخالفت از حضور دین در سیاست است و مگر این انجمن از شما حمایت نمی‌کردید. چرا نمی‌گویید که امام گفت میزان حال فعلی افراد است. امام فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید. حال شما چرا اصرار دارید که با آمریکا فالوده بخورید. عده‌ای «شعار حاج حسین دوستت داریم» سردادند و عده‌ای خواستار این شدند که دیگر او به دانشگاه برنگردد.
در پایان، شریعتمداری برای ادامه دروغ پردازی های خود به روزنامه کیهان رفت و دانشجویان معترض نیز با خواندن سرود یار دبستانی محل سالن را ترک کردند.