به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۳

اعدام ۱۸ نفر در یک روز در ایران

انتشار خبر اعدام و اعدامی بطور فردی یا گروهی، در ملاعام یا درون زندان، در گوشه و کنار ایران به امری روزانه مبدل شده است!

از اعتراضات و محکومیت های جهانی تا فعالیت کمپین های ضد اعدام و تظاهرات خیابانی، همه وهمه سعی دارند این مجازات را محکوم و متوقف کنند و شاید تاثیری بر روند لجام گسیخته و رو به افزایش صدور حکم اعدام در ایران داشته باشند.

با اعدام افراد فضای یاس و ناامیدی و پر اضطرابی در بین زندانیان باقیمانده حاکم می شود، چراکه به گفته بیشتر آنها، خیلی دردناک است دوستانی که ماهها و بعضی سالها در کنارهم، روز و شب را فقط در فاصله چند سانتیمتری اتاقهای انباشته از زندانی گذرانده اند و به هم خو گرفته اند در جایی که هیچ ندارند جز همدیگر! و لحظات سخت زندان را به امید فردایی روشن سپری می کنند،حال باید ساعتها خاطرات خوب و بدشان را باهم مرور کنند و آماده جدایی شوند و دوستانشان را روانه چوبه دار کنند.


خبرگزاری هرانا – ساعات اولیه روز جاری ۳ مرد و یک زن در زندان مرکزی ارومیه، ۳ زندانی در زندان مرکزی بندرعباس و ۱۱ زندانی در زندان قزلحصار کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اولین دقایق روز جاری در زندان مرکزی ارومیه ۳ مرد بنامهای یدالله فهیمی، مختار داوودخواه و منوچهر رضایی و یک زن بنام مرضیه استواری با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شدند.
همچنین سحرگاه روز جاری در زندان مرکزی بندرعباس علی اکبر نورالدینی، علیرضا قربانی و حسین شاهو زهی با اتهامات مربوط به مواد مخدر از طریق چوبه دار اعدام شدند.
در زندان قزلحصار نیز سپیده دم روزجاری ۱۱ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر از طریق چوبه دار اعدام شدند.
زندان قزلحصار از روز گذشته شاهد اعتصاب غذای جمع کثیری از زندانیان واحد ۲ این زندان بوده است و این اعتصاب با واکنشهای مختلف مسئولان زندان از جمله تهدید به اجرای حکم اعدام جمعی زندانیان همراه بوده است.