به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۱۴، ۱۳۹۳

بازداشت خبرنگار واشنگتن پست در ایران دو ماه تمدید شد

جیسون با همسرش یگانه صالحی
مقامات قضائی ایران بازداشت جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست را برای دست کم دو ماه تمدید کرده اند. او از ۳۱ تیرماه بدون هیچ توضیحی در بازداشت انفرادی بوده و از دسترسی به وکیل مدافع محروم است.
نیویورک تایمز می گوید برادر رضائیان، علی، روز چهارشنبه در مصاحبه ای تلفنی گفت دستور تمدید بازداشت جیسون ۲۷  آبان ماه – ۱۸ نوامبر - به اجرا در آمد. او گفت تمدید بازداشت به رضاییان یا خانواده اش ابلاغ نشده و دلیل آن روشن نیست.
جیسون  ۳۸ سال دارد، شهروندآمریکایی – ایرانی است . ۱۳۵ روز است بدون هیچ توضیحی زندانی است خانواده اش بازداشت او را اقدامی مسخره نامیده اند و بارها خواسته اند از آنچه به باور مقامات قضایی زمینه های بازداشت جیسون بوده است آگاه شوند.
علی گفت برادرش از ناراحتی هایی از جمله فشار خون بالا، عفونت چشم و درد پشت رنج می برد و بسیار افسرده است . به جیسون  اجازه داده شده است هفته ای یکبار همسرش، یگانه صالحی را ببیند. او نیز روزنامه نگار است و همراه با شوهرش بازداشت شد اما پس از یک ماه آزاد شد با این حال، اجازه نیافته است کارش را بعنوان خبرنگار روزنامه نشنال، در امارات متحده عربی از سر بگیرد.
 واشنگتن پست، وزارت امور خارجه آمریکا و گروه های حقوق بشر بارها از ایران خواسته اند رضاییان را آزاد کند.
روز چهارشنبه، دیده بان حقوق بشر در گزارشی گفت جیسون در یک بند زندان اوین که در کنترل سپاه پاسداران است زندانی است و بر اساس قوانین ایران می تواند بطور نامحدود در بازداشت بماند.
صدای آمریکا