به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، دی ۰۳، ۱۳۹۳

شاهکار جدید دادگاه انقلاب

مسعود سیدطالبی 
محکومیت ۲۰ ساله برای زندانی سیاسی ۲۰ساله
در پی اعلام نقص دادگاه تجدیدنظر در پرونده فعالان فیس بوکی، پنج سال حبس دیگر به مجموع مجازات مسعود سیدطالبی یکی از متهمان این پرونده افزوده شده است.
به گزارش خبرنگار کلمه، قاضی مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در اقدامی کم سابقه، هفت ماه پس از صدور رای بدوی و درحالی که پیش از این مسعود سیدطالبی از زندانیان سیاسی با تبرئه از اتهام توهین به مقدسات مجموعا به پانزده سال حبس محکوم شده بود، بر محکومیت وی افزود.
روز شنبه این هفته و در پی اعلام نقص از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر، قاضی مقیسه با فراخوانی این زندانی بند ۳۵۰ مجددا ۵سال حبس به او ابلاغ کرد و در نتیجه میزان محکومیت سیدطالبی به ۲۰ سال حبس بالغ شد.
اجتماع و تبانی، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام از دیگر عناوین اتهامی این زندانی سیاسی است.
هرچند گفتنی است که باتوجه به اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، تنها مجازات اشد که در این پرونده ۷ سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی است، قابل اجرا است.
براساس این گزارش، با ابلاغ حکم جدید مسعود سیدطالبی دانشجوی زندانی ۲۰ ساله، با حکم حبس ۲۰ ساله مواجهه شده است. این زندانی سیاسی و وکیل اش به حکم صادره اعتراض کرده و اعتراض آنها به شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است.
سیدطالبی ۲۱ مهرماه ۱۳۹۲ و در جریان سناریوی اطلاعات سپاه پاسداران برای برخورد با شهروندان فعال در فیس بوک، از سوی این نهاد امنیتی بازداشت شده است.
کلمه