به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۰۲، ۱۳۹۳

خودکشی زنان اسیر ایزدی برای “فرار از جهنم”

گزارش تازه سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید، بسیاری از دختران اقلیت ایزدی عراق که برای بردگی جنسی به اسارت نیروهای “دولت اسلامی” در آمده‌اند دست به خودکشی زده‌اند. ده‌ها نفر نیز فروخته یا موفق به فرار شدند.
سازمان “عفو بین‌الملل” در گزارش خود در روز سه‌شنبه (۲۳ دسامبر/ ۲ دی) می‌گوید،زنان اقلیت ایزدی عراق که به دست تروریست‌های گروه “دولت اسلامی” اسیر شده ‌و به ‌اجبار باید به عقد اعضای این گروه در بیایند خودکشی را به این نوع زندگی ترجیح می‌دهند.

عفو بین‌الملل در گزارشی زیر عنوان “فرار از جهنم” می‌نویسد، هزاران مرد، زن و کودک اقلیت ایزدی در ماه ژوئن با پیشروی نیروهای “دولت اسلامی” در شمال عراق به اسارت گرفته شدند. بسیاری از مردها کشته یا مجبور به گرویدن به دین اسلام شده‌اند.

زن‌ها نیز اغلب یا به عنوان غنیمت جنگی اسیر یا به به عنوان برده جنسی فروخته شدند.
حدود ۳۰۰ زن و کودک موفق شدند از چنگ “دولت اسلامی” فرار کنند. نزدیک به ۴۰ تن از آنها با انجام گفت‌وگو با سازمان “عفو بین‌الملل‌” به تهیه این گزارش کمک کرده‌اند.

جیلان، دختری از خانواده‌ای ایزدی وقتی که به اسارت “دولت اسلامی” در آمد ۱۹ ساله بود. خانواده ‌او بعد مطلع شد که جیلان خودکشی کرده است.

لونا، دختری ۱۰ ساله می‌گوید: «ما ۲۱ دختر بودیم که در یک اتاق نگه‌داری می‌شدیم. دو تا از دخترها خیلی جوان بودند. یک روز آنها به ما لباس‌هایی مثل لباس مخصوص رقص دادند و از ما خواستند حمام کنیم و این لباس‌ها را بپوشیم.»

لونا ادامه می‌دهد: «جیلان رگش را زد و خود را به دار آویخت. او خیلی زیبا بود. من فکر می‌کنم، او می‌دانست که قرار است در اختیار مردی قرار گیرد و به همین خاطر خودش را کشت.»

بقیه دخترها می‌گویند، آنها را کتک‌زده‌، شکنجه کرده‌، مورد تهدید قرار داده یا به آنها تجاوز کرده‌اند.

بعضی از این دختران را به مردان متأهل داده‌اند، از جمله نیروهای خارجی این گروه که از کشورهای غربی به “دولت اسلامی” پیوسته‌اند.
دویچه وله