به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۵

برنی سندرز:

به هیلاری کلینتون رأی می‌دهم


می‌گوید در انتخابات نهایی به «هیلاری کلینتون»، رقیب هم‌حزبی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری رأی می‌دهد؛ اما همچنان اصرار دارد که تا زمان برگزاری کنگره در ماه آینده میلادی به مبارزاتش ادامه دهد، حال آنکه هیچ‌یک از کارشناسان و تحلیلگران امیدی به پیروزی او نه‌تنها در این کنگره ندارند؛ بلکه می‌گویند در انتخابات ماه نوامبر نیز نمی‌تواند «دونالد ترامپ»، رقیب جمهوری‌خواهش را شکست دهد. به گزارش رویترز، «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمونت در گفت‌وگو با تلویزیون «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات ماه نوامبر به هیلاری کلینتون رأی خواهد داد یا نه، گفت: «بله، این مسئله درست است. من هر کاری که بتوانم برای شکست دونالد ترامپ انجام می‌دهم؛ چراکه فکر می‌کنم او از بسیاری از جهات، اگر به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده انتخاب شود، یک فاجعه خواهد بود.

روزنامه «پولیتیکو» در گزارشی مستقل با بررسی مسیر پیروزی کلینتون می‌نویسد او ۱۴۵‌ میلیون دلار در هشت ایالت آمریکا هزینه کرد تا پیروزی در انتخابات مقدماتی را تضمین کند. این ایالت‌ها در انتخابات پیشین، همه گرایش‌های نوسانی داشته‌اند، به عبارتی، گاهی به این و گاهی به آن کاندیدا رأی داده‌اند. پولیتیکو می‌گوید اگر در رأی‌گیری پاییز آینده، شهروندان تنها یکی از این ایالت‌ها، آرای خود را به سود این بانوی سیاست‌پیشه در صندوق‌ها بریزند، مسیر پیروزی او در رسیدن به کاخ سفید، هموار خواهد شد.
به باور شین گُلدماخر و انی کارنی، دو نفر از تحلیلگران پولیتیکو، این امر نشانه محکمی است بر اینکه نقشه کالج انتخاباتی نوامبر آینده، به سود هیلاری است. چنین نقشه‌ای بر پایه ساختار جمعیتی و جغرافیایی پیشین متکی است که پیروزی تکان‌دهنده باراک اوباما در دو انتخابات سراسری پیشین آمریکا را ممکن کرد؛ در مقابل، دونالد ترامپ برای پیروزی در این مسابقه، به طور حتم باید گستره سیاسی هر‌یک از هشت ایالت با گرایش‌های نوسانی را دگرگون کند.
اردوی انتخاباتی هیلاری کلینتون به جای وسعت‌دادن به نقشه انتخاباتی سال ۲۰۱۲ اوباما، بر آن است تا آن را تکرار کند. اعضای تیم کمپین انتخاباتی کاندیدای دموکرات در اجرای این استراتژی، می‌کوشند تا گلوگاه دونالد ترامپ را در ایالت‌هایی مانند فلوریدا ببندند و درهمان‌حال به ‌گونه‌ای تهاجمی در منطقه صنعتی غرب میانه که کاندیدای جمهوری‌خواه مکرر درباره آن سخن گفته و مدعی محبوبیتش در آن منطقه شده، عمل کنند و عرصه مبارزه تبلیغاتی را به‌میزان ‌درخورتوجهی در ایالت‌هایی که به دموکرات‌ها متمایل هستند و مهم‌تر از همه در ایالت پنسیلوانیا متمرکز کنند.
پایان بی‌نتیجه تحصن
نمایندگان کنگره آمریکا
نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که در اعتراض به «بی‌توجهی» جمهوری‌خواهان به بازبینی قوانین مالکیت سلاح در صحن این مجلس تحصن کرده بودند، پس از گذشت ۲۵ ساعت، پنجشنبه صحن مجلس را ترک کردند. به گزارش بي‌بي‌سي، این نمایندگان پنجشنبه‌شب را در داخل مجلس ماندند و با وجود قطع‌شدن دوربین‌های پخش زنده داخل مجلس، از طریق تلفن همراه و در طول ساعات شب از علل تحصن خود به رسانه‌ها گفتند.
این اعتراض که اواخر روز چهارشنبه به رهبری «جان رابرت لوئیس»، یکی از دموکرات‌های کهنه‌کار مجلس نمایندگان و نماینده ایالت «جورجیا» که نزدیک به ٣٠ سال سابقه عضویت در مجلس نمایندگان را دارد، آغاز شده بود، در واکنش به کشتار ۱۰ روز پیش در «اورلاندو» فلوریدا شکل گرفته بود که در آن «عمر متین» با حمله به یک باشگاه شبانه  ۴۹ نفر را کشت و خونین‌ترین کشتار جمعی با اسلحه را در تاریخ آمریکا رقم زد.
دموکرات‌های معترض که هم در سنا و هم در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در اقلیت هستند، تحصن خود را با این شعار آغاز کرده بودند که باید مجلس پیش از تعطیلی تابستانی خود به لایحه بازبینی قوانین مالکیت اسلحه رسیدگی کند و آن را به رأی بگذارد؛ درخواستی که جمهوری‌خواهان آن را رد و تحصن دموکرات‌ها را هم «حرکتی نمایشی برای جلب توجه رسانه‌ها» ارزیابی کردند. این دموکرات‌های متحصن بعد از ظهر پنجشنبه صحن مجلس نمایندگان را ترک کردند بدون آنکه خواسته آنها، یعنی رأی‌گیری پیش از چهارم جولای (آغاز تعطیلی کنگره)، عملی شود.
دو مورد قانون پیشنهادی درباره خرید و فروش سلاح وجود دارد که نمایندگان دموکرات مایل‌اند هرچه زودتر به رأی‌گیری گذاشته شود. یکی از اين موارد افزایش دامنه تحقیقات درباره سوابق افرادی است که می‌خواهند اسلحه بخرند و مورد دوم ممنوعيت خرید اسلحه ازسوی افرادی است که در فهرست مظنونان تروریستی و ممنوعیت پرواز هستند.