به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۹۵

"بازداشت نازنین زاغری به پرونده امنیتی سال ۹۳ کرمان مربوط است"


رئیس کل دادگستری کرمان اعلام کرد که نازنین زاغری در ارتباط با یک پرونده امنیتی سال ۱۳۹۳ استان کرمان دستگیر شده است.
ماموران سپاه پاسداران نازنین زاغری، شهروند ایرانی بریتانیایی و کودک خردسالش را که برای بنیاد تامپسون رویترز کار می‌کند اواخر فروردین ماه امسال هنگامی که قصد داشت به بریتانیا بازگردد، در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت کردند.
یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان روز یکشنبه ۳۰ خرداد با اعلام اینکه پرونده خانم زاغری برای رسیدگی به تهران فرستاده می شود گفت که او یکی از متهمان پرونده امنیتی سال ۱۳۹۳ بوده که در جریان آن سپاه استان کرمان گروهی را به اتهام "طراحی سایت و تبلیغات علیه امنیت کشور" بازداشت کرد.
دادگستری استان کرمان سال ۹۳ اعلام کرده بود که ۱۱ نفر که به اتهام "طراحی سایت و تولید محتوا برای رسانه‌های معاند نظام" دستگیر شده بودند به زندان محکوم شدند.
به گفته یدالله موحد، یکی از افراد تحت تعقیب در آن پرونده نازنین زاغری بود که در فرودگاه تهران دستگیر و به کرمان اعزام شد.
هفته گذشته نیز سپاه پاسداران اعلام کرده بود که خانم زاغری "با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است."
این در حالیست که ریچارد رتکلیف، همسر بریتانیایی خانم زاغری، اتهامات مطرح شده علیه او را "جنون آمیز" دانسته و خواستار آزادی او شده است.
او از دولت بریتانیا خواستار تلاش برای آزادی همسر خود شده است.

صدای آمریکا