به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۰۱، ۱۳۹۵

هواپیمایی ماهان نخستین پرواز مستقیم خود به پاریس را انجام داد


با برداشته شدن محدودیت‌های پروازی برای شرکت‌های هواپیماهای ایرانی به اروپا پس از اجرایی شدن برجام، شرکت هواپیمایی ماهان نخستین پرواز مستقیم خود به پاریس انجام داد.
نخستین پرواز هواپیمایی ماهان دوشنبه ۳۱خرداد در فرودگاه شارل دوگل پاریس به زمین نشست تا این پایتخت اروپایی پس از مسکو، کی یف و کپنهاگ، چهارمین شهر اروپایی باشد که امسال به مقاصد اروپایی این شرکت اضافه شده است.
آغاز پروازهای هواپیمایی ماهان به پاریس، دو ماه پس از آن صورت گرفت که شرکت هواپیمایی ایرفرانس پروازهای مستقیم خود به ایران را از سر گرفت.
روابط هواپیمایی ایران و شرکت ها و فرودگاه های خارجی در دوران تحریم‌های بین المللی به شدت تیره شده بود به طوری که هواپیماهای ایران اجازه پرواز به بسیاری از مقاصد خارجی را نداشتند یا اینکه در صورت پرواز، از دریافت خدماتی نظیر سوخت محروم می‌شدند.
پس گذشت حدود پنج ماه از اجرای برجام و لغو تحریم‌ها، مدیر روابط عمومی شرکت ماهان اعلام کرده است که این شرکت در حال توسعه پروازهای خود به مقاصد اروپایی است.
پروازهای ماهان در حالی به پایتخت های اروپایی گسترش می‌یابد که ایالات متحده این شرکت هواپیمایی ایرانی را به اتهام انتقال نیروهای سپاه پاسداران به سوریه تحریم کرده است.
ماهان ایر اعلام کرده است که پروازهای این شرکت به مقصد پاریس سه روز در هفته و با هواپیماهای ایرباس صورت می‌گیرد.
صدای آمریکا