به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۱۰، ۱۳۹۶

اولین زوج هم‌جنس در آلمان ازدواج کردند

در اولین روز آزاد شدن ازدواج همجنس‌ها در آلمان، دو مرد که ۳۸ سال با هم بودند، به عنوان اولین زوج همجنس‌ آلمانی با هم ازدواج کردند.

کارل کریله و بودو منده، امروز یکشنبه اول اکتبر در شهرداری منطقه شونبرگ در برلین، پایتخت، رسما با هم ازدواج کردند.
ادارات ثبت احوال در چند شهر آلمان امروز با وجود تعطیلی آخر هفته به صورت فوق‌العاده باز بودند تا ازدواج همجنس‌ها را در اولین روز مجاز شدن آن ثبت کنند.
ازدواج هم‌جنس‌ها به آنها این امکان را می‌دهد تا از حقوق و امتیازات برابر با زوج‌های غیر هم‌جنس مانند تخفیف مالیاتی و حق پذیرش فرزند بهره‌مند شوند.
آلمان در سال ۲۰۰۱ به زوج‌های هم‌جنس اجازه داد که رابطه خود را به عنوان پیوند مدنی ثبت رسمی کنند اما این کار از نظر قانونی هم‌وزن ازدواج زوج‌های غیرهم‌جنس نبود.
پارلمان آلمان در ماه ‌ژوئن (حدود سه ماه پیش) قانون برابری در ازدواج را تصویب کرد. این طرح اندکی بعد از آن به رای گذاشته شد که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، مخالفت دیرینه خود را با رای‌گیری پارلمان در این زمینه کنار گذاشت.
به گفته خبرنگاران دلیل پایان مخالفت خانم مرکل در آن زمان پیش رو بودن انتخابات پارلمانی بود. به عقیده بسیاری پافشاری خانم مرکل بر مخالفت خود او را با خطر "سنتی و قدیمی فکر کردن" و از دست دادن بخشی از آرا رو به رو کرده بود.
کشورهایی که ازدواج هم‌جنس در آنها آزاد شده:
۲۰۰۱ - هلند
۲۰۰۳ - بلژیک
۲۰۰۵ - کانادا و اسپانیا
۲۰۰۶ - آفریقای جنوبی
۲۰۰۹ - نروژ و سوئد
۲۰۱۰ - ایسلند، پرتغال و آرژانتین
۲۰۱۲ - دانمارک
۲۰۱۳ - اروگوئه، نیوزیلند، فرانسه و برزیل
۲۰۱۴ - بریتانیا (به جز ایرلند شمالی)
۲۰۱۵ - لوکزامبورگ، ایرلند، مکزیک و آمریکا
۲۰۱۶ - کلمبیا
۲۰۱۷ - فنلاند و آلمان 

منبع: بی بی سی