به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۱۹، ۱۳۹۷

بهروز سورن: نیمه شب نوشته ها - ۷۶ – سرزمین غارت شدگان را باز پس گیریم!

یک آقازاده بیشتر از ۱۶ هزار شهروند 


پنج هزار آقازاده در خارج از کشور بیش از ذخایر ارزی کشور هشتاد میلیونی حساب بانکی دارند که بر اساس گفته های رسمی رئیس بانک مرکزی ایران در دوره احمدی نژاد معادل 148 میلیارد دلار است. این مبلغ تنها در بانک های خارجی سپرده شده است و از ثروت و سرمایه آنها در داخل چیزی به بیرون درز نکرده است. با حسابی سرانگشتی میتوان دریافت که ثروت یک اقازاده معادل ذخیره ارزی 16 هزار شهروند ایرانی است. از میان آقازاده ها که در خارج از کشور هستند تنها سیصد نفر از آنها در حال تحصیل هستند و کنجکاوی موجب این پرسش میشود که چه تعداد از این آقازاده ها با بورسیه دانشجویی بعنوان پوششی برای غارت و چپاول اولیای خود راهی خارج از کشور شده اند. هنوز و بر اساس اسناد افشا شده تا کنونی خود سران رژیم هم حساب های نجومی در بانک های خارج از کشور از جمله در سوئیس و لوگزامبورگ دارند. غارت و چپاول اموال عمومی علاوه بر منابع گازی و نفتی و اسکله ها در دریا به سواحل و جنگل ها و مراتع و میراث طبیعی و موزه ها  بشکلی نهادینه معمول شده و مرتبط میشود. همچنین در خبر ها آمده بود که یکی از سودجویان حکومتی نزدیک به تن سکه طلا خریده است. در سرزمینی که انسان های شرافتمند از داشتن حق کار و مسکن محرومند و بعضا از شرافت خود دست به خودکشی پنهان و نهان میزنند این سود جویان سرمایه دار مستقیما با این جنایات اجتماعی مرتبط هستند و بخشا در تولید گرانی و تورم و تنزل سطح زندگی بخور و نمیر مردم کشورمان سهیمند. دستشان بریده باد!
جنایات سران جمهوری اسلامی موجب آن شده است که سفر خارج از کشور آنها همیشه با تردید و ریسک بازداشت و یا مواجه شدن با اعتراضات تبعیدیان هشیار همراه باشد هم از اینرو واریز اموال و سرمایه ملی به حساب آقازاده ها ( نفر سوم ) میتواند برایشان کم خطر تر باشد. در حاشیه گفتگوی رئیس بانک مرکزی دوره احمدی نژاد با خانه ملت! همچنین گفته شده است که( دو سال ارز ناشی از صادرات به کشور باز نگشته است ). این اقدام صادرکنندگان ( بخوانید آقازاده ها و سپاه پاسداران ) که مراکز صدور اقلام و کالاهای داخلی را قبضه کرده اند ناشی از آینده نگری ژرف آنهاست  زیرا که واقفند امواج اعتراضات مردمی را پایانی نیست.
کارگران, دانشجویان, کشاورزان, معلمان, مال سپردگان, پرستاران, بازنشستگان, جوانان بی آینده, بیکاران و... همه میدانند که مناسبات سیاسی و اقتصادی اسلامی حاکم چگونه با عوام فریبی و ریا و به یاری سرنیزه به انها و آینده فرزندانشان خیانت و دار و ندارشان را تاراج کرده و به سفره حقیرانه شان دستبرد زده است. مردم کشورمان پس از تجربه ای تاریخی و چهل ساله دریافته اند که تنها با سرنگونی این رژیم و تکیه بر توان و خود سازماندهی خویش, با همت و همبستگی عمومی میتوان دریچه ای بروی آزادی و برابری گشود.
خوشا آنروز!
بهروز سورن
07.07.2018