به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۱۹، ۱۳۹۷

رئیس حوزه علمیه اصفهان: نگاه شهوت‌آمیز موجب ضعف چشم می‌شود

آیت الله العظمی مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان، گفت: قرآن علاوه بر اینکه نگاه‌های شهوت‌آمیز را نهی می‌کند، علتش را هم می‌آورد، نگاه‌های شهوت‌آمیز است که منجر به فساد اخلاقی می‌شود، در روایات هم داریم که نگاه‌های شهوت‌آمیز در همین دنیا موجب ضعف چشم و در روز قیامت موجب کوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله العظمی مظاهری در سلسله جلسات اخلاق خود در ماه رمضان، اظهار کردند: یکی از گناهان بزرگ در اسلام، بدحجابی و بی‌حجابی است، پروردگار عالم در قرآن بیش از ده آیه راجع به حجاب و بی‌حجابی و بدحجابی صحبت دارد .
ایشان با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم بر این موضوع بسیار تاکید شده است، گفتند: در بعضی از آیات علت تأکید هم آمده است بدین گونه که بی‌حجابی و بدحجابی موجب فساد اجتماع می‌شود و دشمن بر سر مسلمانها مسلط می‌شود.

معظم له بیان کردند: آیۀ اول راجع به بی‌حجابی و بدحجابی، نگاه‌های شهوت‌انگیز است (قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ) ﴿النور، ۳۰﴾، (وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ…) ﴿النور، ۳۱﴾؛ یا رسول الله! به زن و مرد بگو نگاه‌های شهوت‌آمیز نداشته باشید که این نگاه‌های شهوت‌آمیز منجر به فساد و منجر به بی‌عفتی‌ها و بی‌عصمتی‌ها می‌شود.

آیت الله مظاهری عنوان کردند: در روایات هم داریم که نگاه‌های شهوت‌آمیز در همین دنیا موجب ضعف چشم و در روز قیامت موجب کوری می‌شود، یکی از علمای بزرگ اصفهان خیلی پیر شده بود، اما چشم های جوانی داشت. به او می‌گفتند آقا چشمهای جوانی داری، چه کردی؟ می‌گفت قرآن زیاد خواندم و می‌خوانم و نگاه به نامحرم هم نداشتم.

معظم له ادامه دادند: قرآن می‌فرماید خانم باید در مقابل نامحرم مقنعه سر تا پا پوشیده داشته باشداما قرآن فقط به مقنعه اکتفا نکرده است، می‌فرماید زن مؤمن کسی است که چادر داشته باشد و با چادرش سر تا پا پوشیده باشد، می‌فرماید: (یا أَیهَا النَّبِی قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یدْنِینَ عَلَیهِنَّ …﴿الأحزاب‏، ۵۹﴾؛ یا رسول الله! به همۀ زنها بگو در مقابل نامحرم چادر داشته باشید و به واسطۀ چادر خود را بپوشانید.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تاکید کردند: در این آیۀ شریفه هم علت آورده شده است که علامت عفت خانم، چادر خانم است، علامت عفت نجابت خانم، چادر خانم است و خانمی که در مقابل نامحرم در کوچه‌ها بی‌چادر باشد، در پیش خدا در عالم ملکوت شناخته شده به زن عفیف نیست، زن عفیف زنی است که چادر داشته باشد و به واسطۀ چادر سر تا پایش پوشیده باشد.

منبع: خبرگزاری حوزه