به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۲۸، ۱۳۹۷

سپیده قلیان فعال مدنی که در تجمعات کارگران هفت تپه بازداشت شده بود، آزاد شد

سپیده قلیان، فعال مدنی بازداشت شده در تجمعات کارگران هفت تپه
سپیده قلیان فعال مدنی بازداشت شده در تجمعات کارگران هفت تپه پس از یک ماه آزاد شد.

منابع نزدیک به کارگران هفت تپه با تایید این خبر اعلام کردند که سپیده قلیان، از بازداشت شدگان تجمعات کارگران هفت تپه، با وثيقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

آزادی خانم قلیان در شرایطی است که تا قبل از ظهر روز سه شنبه ۲۷ آذرماه خبرهایی مبنی بر تحت فشار بودن خانواده این فعال مدنی منتشر و گزارش شده بود که پیگیری‌ خانواده سپیده قلیان به نتیجه نرسیده است.

چندی پیش هم خبرهایی از ضرب و شتم سپیده قلیان و اسماعیل بخشی کارگر بازداشت شده منتشر شد. یک منبع نزدیک به کارگران به صدای آمریکا گفته بود که «خانم سپیده قلیان در حین بازجویی به شدت کتک خورده است به طوری که مادرش وقتی او را در آغوش گرفته، خانم قلیان احساس درد کرده است.»

اما علی نجاتی دیگر کارگر بازداشت شده شرکت نیشکر هفت تپه است که بنابر گفته یک منبع آگاه به صدای آمریکا از شرایط جسمانی مناسبی برخوردار نیست و دچار ناراحتی قلبی است اما در بند امنیتی زندان به سر می برد.

برخورد جمهوری اسلامی با تجمعات کارگری در روزهای اخیر شدت یافته است به طوری که نیمه شب یک شنبه ماموران با هجوم به خانه کارگران دست کم ۱۵ کارگر را دستگیر کردند هر چند تا این لحظه آمار کارگران بازداشتی فولاد اهواز به ۴۱ نفر رسیده است.

پیش از این جوامع بین الملل از تجمعات کارگری در ایران حمایت کرده بودند. در آخرین مورد رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه در یک در توئیتر از دستگیری کارگران فولاد در ایران به دلیل درخواست پرداخت حقوق خود ابراز تاسف کرد و گفت رژیم حاکم بر ایران همواره حقوق مردم را نقض می‌کند.

صدای آمریکا