به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آذر ۲۷، ۱۳۹۷

شریک ایرانی‌تبار مشاور امنیت ملی سابق ترامپ دستگیر شد

مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و بیژن کیان مشاور ایرانی-آمریکایی‌اش 

بیژن کیان شریک ایرانی تبار مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، به اتهام رایزنی قانونی برای تسلیم فتح‌الله گولن به ترکیه، بازداشت شد.
گولن روحانی اهل ترکیه مقیم آمریکا است. دولت رجب طیب اردوغان گولن رو که پیروان زیادی دارد، متهم به برنامه‌ریزی برای کودتای نافرجام دو سال پیش در ترکیه می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیژن کیان دوشنبه 17 دسامبر بنا بر حکم احضاری، در دادگاه فدرال الکساندریا در ایالت ویرجینا حضور یافت.
بنا بر کیفرخواست، کیان و فیلن در سال 2016 برای تسلیم گولن به ترکیه فعالیت می‌کرد. دادگاه فدرال آمریکا کیان و اکیم الپتکین بازرگان ترکیه‌ای را به اقدام برای نقض قوانین لابی‌گری متهم کرده است.
کیفرخواست صادره همچنین الپتکین که از نزدیکان رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه است را به دروغ گفتن به پلیس فدرال آمریکا متهم کرده است.
در این زمینه روزنامه نیویرک تایمز گزارش داده است که صدور کیفر خواست برای اکیم الپتکین و بیژن کیان پس از تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه درپاه تزریق پول‌ از کشورهای خارجی برای جهت دهی به سیاست‌های خارجی آمریکا صورت می‌گیرد.
بنا بر این گزارش، فلین و کیان بدون ثبت فعالیت لابی‌گری خود، از کشوری خارجی پول در یافت کرده و برای تسلیم گولن به ترکیه، با نمایندگان کنگره آمریکا رایزنی می‌کردند.
این گزارش می‌افزاید اکیم الپتکین، هزینه این فعالیت را تامین می‌کرد.
دبی-العربیه.نت فارسی