به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۰۴، ۱۳۹۷

امانوئل ماکرون در انتقاد از دونالد ترامپ: یک متحد باید قابل اعتماد باشد

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه می گوید: یک متحد باید قابل اعتماد باشد. رییس دولت فرانسه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی از خاک سوریه نسبت به لزوم مسئولیت در برابر مشکلات کردها در سوریه تاکید کرد.

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، یک‌شنبه ۲۳ دسامبر/ دوم آذر، ضمن انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه، از این تصمیم به شدت ابراز تاسف نمود. 

رییس‌جمهوری فرانسه، همزمان از اقدامات جیمز ماتیس، وزیر مستعفی دفاع آمریکا قدردانی کرد. در پی اعلام تصمیم اخیر دونالد ترامپ و تاکید وی بر پایان داعش در سوریه، جیمز ماتیس، از مقام خود کناره‌گیری کرد. 

امانوئل ماکرون، با بیان اینکه وقتی متحد گروهی هستیم، باید شانه به شانه آنها بجنگیم، تاکید کرد: رعایت این مورد به ویژه برای یک رییس دولت و روسای ارتش بسیار مهم است زیرا که یک متحد باید قابل اعتماد باشد. 

امانوئل ماکرون با اشاره به حضور فرانسه در نبرد علیه داعش تصریح کرد: فرانسه به عملیات "طلوع" ادامه خواهد داد. رییس‌جمهوری فرانسه در ادامه اظهارات خود نسبت به اهمیت نبرد نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش تاکید کرد. 

رادیو بین المللی فرانسه