به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۳۰، ۱۳۹۷

آمریکا شواهد ارسال اسلحه از سوی حکومت ایران به یمن را ارایه کرد

برخی سلاح‌های ساخت ایران که در یمن به دست آمده و توسط آمریکا در پایگاه نظامی "بولینگ" 
در واشنگتن به نمایش گذاشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا جمعی از خبرنگاران بین المللی را به پایگاه نظامی مخفی "بولینگ" در واشنگتن دعوت کرد و طی آن "اسناد و شواهد غیرقابل انکار" فروش یا تحویل اسلحه از سوی جمهوری اسلامی ایران به شورشیان حوثی در یمن را به نمایش گذاشت. 

یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا، ربکا رباریش، در اینباره خطاب به خبرنگاران گفت : "تجهیزات نظامی ایران که در این پایگاه به نمایش گذاشته شده، در مناطق مختلف خاورمیانه از جمله خلیج فارس و صحنه های نبرد و درگیری های نظامی در یمن به دست آمده و دربرگیرندۀ موشک های دوربرد، موشک های زمین به هوا، پهپاد و سلاح های سبک است."
 دولت ایالات متحد آمریکا با استناد به شماره های سری و جزئیات سلاح های کشف شدۀ ساخت ایران، مدعی است که جمهوری اسلامی ایران خطری برای جامعۀ بین المللی است. در این نمایشگاه باقی مانده های موشک های بالستیکی ساخت ایران که از یمن به روی عربستان پرتاب شده، ارایه شده است. 

به گفتۀ تحلیلگران برگزاری نمایشگاه سلاح های جمهوری اسلامی ایران در پایگاه شدیداً امنیتی "بولینگ" در مقابل کاخ سفید در واشنگتن بی دلیل نیست. دولت دونالد ترامپ در پی اعمال شدیدترین فشارها بر جمهوری اسلامی ایران است و می کوشد در کنار تحریم های اقتصادی، دولت اسلامی ایران را به عنوان یک دولت یاغی معرفی کند. دونالد ترامپ با استناد به همین شواهد از توافق اتمی با ایران (برجام) خارج شد.  

همین منابع می افزایند : نمایش تجهیزات نظامی ایران که در یمن یا عربستان به دست آمده، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان عامل بی ثبات کننده در منطقه نشان می دهد و جامعۀ بین المللی اعم از سازمان ملل و متحدان اروپایی آمریکا را به واکنش فرامی خواند.

رادیو بین المللی فرانسه