به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۹۸

نمایندگان با لباس سپاه به مجلس ایران رفتند

یک روز بعد از آن که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست "سازمان‌های تروریستی خارجی" قرار داد و هم‌زمان با "روز پاسدار" در ایران، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با یونیفرم سپاه به جلسه امروز رفتند و شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، در این جلسه گفت که از نظر ایران دولت آمریکا و نیروهای مسلح این کشور "نماد تروریسم بین‌المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی" هستند.

آقای لاریجانی خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: "آقای ترامپ می‌دانیم چرا به این روز افتاده‌اید، چرا که تصور می‌کردید با خروج از توافق هسته‌ای می‌توانید به ایران ضربه بزنید اما موفق نشدید. تصور می‌کردید در سال گذشته می‌توانید فروش نفت ایران را به صفر برسانید اما موفق نشدید."

هم‌زمان بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس طرحی دو فوریتی را امضا کرده‌اند که در آن خواهان اعلام تمام نیروهای امنیتی و اطلاعاتی فعال آمریکا در خاور میانه به عنوان "تروریست" شده‌اند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران هم روز سه‌شنبه گفت که آمریکا با تروریست خواندن سپاه پاسداران "می‌خواهد کینه و شکست خود علیه ملت ایران" را جبران کند.

روز دوشنبه هشت آوریل (۱۹ فروردین) دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا سپاه پاسداران ایران را در فهرست "سازمان‌های تروریستی خارجی" قرار داده است.

آقای ترامپ در آن بیانیه گفت که این تصمیم که با هدایت وزارت خارجه آمریکا گرفته شده "این واقعیت را به رسمیت شناخته که ایران نه فقط دولتی حامی تروریسم است بلکه سپاه پاسدران فعالانه در تامین بودجه آن نقش دارد و از تروریسم به‌عنوان ابزاری دولتی استفاده می‌کند".

شورای امنیت ملی ایران هم ساعاتی بعد در اقدامی متقابل اعلام کرد که دولت آمریکا را "دولت حامی تروریسم" و فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) و تمامی نیروهای وابسته به آن را "گروه تروریستی" می‌داند.

در بیانیه شورای امنیت ملی ایران آمده است: "این فرماندهی مسئولیت اجرای سیاست‌های تروریستی دولت آمریکا علیه منطقه غرب آسیا را به عهده داشته که امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و جان افراد بی‌گناه ایرانی و غیرایرانی را برای تحمیل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده به خطر انداخته است."

بی بی سی  فارسی