به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۰۶، ۱۳۹۹

حملات هوایی اسرائیل؛ تصاویر ماهواره‌ای انهدام اهدافی در مصیاف سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه: 6 شبه‌نظامی وابسته به ایران در سوریه کشته شدند
 در حالی که تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده درباره حملات هوایی شامگاه پنج‌شنبه اسرائیل به منطقه مصیاف سوریه نشان از نابودی اهدافی در این منطقه دارد، دیدبان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 6 تن از شبه‌نظامیان وابسته به ایران در این کشور خبر داد.

شرکت اسرائیلی «ایمیج ست اینترنشنال» شامگاه جمعه 25 دسامبر2020 تصاویری را به نمایش گذاشت که از انهدام اهدافی در پی حملات هوایی اسرائیل به شهر مصیاف در استان حماه سوریه حکایت دارد.
این شرکت همچنین تصاویر جنگنده‌های اسرائیلی را در حالی که شهر مصیاف در استان حماه سوریه را هدف قرار می‌دهند را به نمایش گذاشت.

بنا به تصاویر منتشر شده 4 ساختمان که احتمالا محلی برای ساخت موتورهای محرکه موشک و قرار دادن کلاهک‌های جنگی بر روی این موشک‌ها باشند هدف قرار گرفته‌ و منهدم شده‌اند.

این شرکت اسرائیلی که معمولا حملات اسرائیل به سوریه را به ثبت می‌رساند اشاره کرد که یکی از ساختمان‌های منهدم شده در این حمله پیش از این نیز در حمله هوایی سابقی منهدم شده اما مجددا بازسازی شده بود.

شایان ذکر است که بنا به دیدبان حقوق بشر سوریه در این حمله هوایی اسرائیل 6 تن از عناصر شبه‌نظامی وابسته به ایران در شهر مصیاف از استان حماه سوریه کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که همه کشته شدگان در این حمله پیکارجویان مسلح غیر سوری بودند که در کنار رژیم اسد می‌جنگیدند.

این گزارش همچنین افزود که موشک‌های پرتاب شده از فراز لبنان «انبارها و مراکز ساخت موشک‌های کوتاه برد و میان برد شبه‌نظامیان ایرانی در منطقه تحقیقات علمی و کارخانه‌های (وزارت) دفاع در منطقه الزاویه در حومه شهر مصیاف» را هدف قرار دادند.

اهمیت شهر مصیاف
دقایقی پیش از انتشار خبر حمله، جنگنده‌های اسرائیلی در ارتفاع‌های کم بر فراز بخش‌هایی از لبنان به پرواز درآمدند، و برخی ساکنان بیروت نیز تعدادی از موشک‌ها را در آسمان این شهر مشاهده کردند.

شهر مصیاف که سابقا نیز دف تعدادی از حملات هوایی اسرائیلی قرار گرفته بود دارای اهمیت نظامی بسزایی برای رژیم بشار الاسد است و دانشگاه نظامی و مرکز تحقیقات علمی سوریه در این شهر واقع است.
شایان ذکر است اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال 2011 تاکنون صدها حمله هوایی علیه

اهدافی در این کشور انجام داده است و نیروهای رژیم اسد شبه‌نظامیان ایرانی و عناصر پیکارجوی حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

اسرائیل به ندرت عملیات‌های نظامی‌اش در سوریه را تایید می‌کند اما بارها تکرار کرده که حضور نظامی ایران برای حمایت از رژیم بشار اسد تهدیدی علیه اسرائیل است که به واکنش علیه آن ادامه خواهد داد.

العربیه