به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۰۶، ۱۳۹۹

اولین محموله‌‌های واکسن کرونا به ایالات آلمان ارسال شدند

یک روز پیش از آغاز واکسیناسیون کرونا در آلمان محموله‌‌های این واکسن در روز شنبه ۲۶ دسامبر به ایالات ارسال شدند. روز یک‌شنبه ۲۷ دسامبر واکسیناسیون کرونا با تزریق به افراد بالای ۸۰ سال آغاز می‌شود.

 دولت فدرال آلمان روز شنبه (۶ دی ماه) ۲۶ دسامبر بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن کرونای بیون‌تک-فایزر را به ۲۷ نقطه در ایالات آلمان ارسال کرد. این واکسن‌ها از این محل‌‌ها به مراکز واکسیناسیون و نیز تیم‌های متحرک واکسیناسیون داده می‌شوند.

روز یک‌شنبه ۲۷ دسامبر اولین دور تزریق واکسن کرونا در آلمان آغاز می‌شود. در این مرحله افراد بالای ۸۰ سال، کادر درمانی و پرستاری و نیز مبتلایان به بیماری‌های سخت واکسینه می‌شوند.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان پیش از ظهر امروز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در برلین اطلاعاتی درباره شروع واکسیناسیون ارائه کرد. به گفته او تا پایان ماه مارس ۱۲ میلیون دوز واکسن در دسترس خواهد بود که برای حدود پنج و نیم تا شش میلیون نفر کافی است. هر فرد بایستی دو دوز واکسن در دو نوبت دریافت کند.

وزیر بهداشت آلمان ابراز امیدواری کرد که تا تابستان سال آینده تمامی شهروندان این کشور امکان واکسینه شدن را داشته باشند.

هم اکنون علاوه بر واکسن بیون‌تک-فایزر، واکسن آمریکایی مدرنا نیز تولید شده و آماده بهره برداری است. آژانس دارویی اتحادیه اروپا قرار است تا روز ۶ ژانویه درباره اجازه استفاده از این واکسن در اروپا تصمیم بگیرد.

کابوس کرونا همچنان باقی است

در همین حال رییس انجمن شهرهای آلمان تصریح کرده که انتظار زیادی از واکسن کرونا ندارد. به گفته بورکهارد یونگ واکسیناسیون یک آغاز است، اما "کابوس ویروس خطرناک کرونا هنوز تمام نشده است".

به عقیده او وضعیت ابتلا همچنان نگران‌کننده است و زمان واکسیناسیون سراسری هنوز نرسیده، چون برای چنین کاری "واکسن به قدر کافی وجود ندارد".

در آلمان از روز ۱۶ دسامبر تعطیلی فراگیر و کامل اعمال شده است. با وجود این و در حالی که این کشور در روزهای تعطیلات کریسمس به سر می‌برد، آمار ابتلا همچنان بالاست.

طبق اعلام مؤسسه روبرت کخ، در ۲۴ ساعت منتهی به صبح شنبه ۲۶ دسامبر ۱۴ هزار و ۴۵۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شد که البته این رقم کمی بیشتر از نصف آمار روز گذشته است. تعداد فوت‌شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ نیز در این روز ۲۴۰ مورد اعلام شده که این رقم هم تقریبا نصف روز گذشته است.

مؤسسه روبرت کخ در عین حال یادآور شده که در روزهای تعطیل میزان مراجعه به مراکز درمانی و انجام آزمایش کرونا کمتر از روزهای معمولی است و به این دلیل آمار پایین آمده است.

 دویچه وله فارسی